اتصال وبلاگ به درگاه پرداخت

درگاه وبلاگ

از چالش‌های افراد یا کسب‌وکارهای دارای وبلاگ، استفاده از درگاه پرداخت برای دریافت وجه از مشتریان در ازای فروش محصولات است. فرقی نمی‌کند شما از سرویس بلاگفا، مهین بلاگ، بلاگ اسکای، پرشین بلاگ، پارسی بلاگ یا … استفاده می‌کنید، روشی که در این مقاله گفته شده‌است، این امکان را می‌دهد که با آسان‌ترین و سریع‌ترین روش، وبلاگ خود را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید.

درخواست لینک پرداخت برای وبلاگ

تفاوت بین وبلاگ با سایت در این است که وبلاگ یک زیر دامنه از سایت ارائه دهنده سرویس وبلاگ است و اطلاعات هویتی که مشخص کند وبلاگ برای چه شخصی است، وجود ندارد. به همین دلیل خیلی از شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت مستقیم، به اشخاصی که دارای وبلاگ هستند، درگاه ارائه نمی‌کنند. اما با توسعه و گسترش فناوری در خدمات بانکی و مالی کشور، شرکت‌های پرداخت یار خدماتی با عنوان «لینک پرداخت» ارائه می‌دهند. این سرویس امکان اتصال وبلاگ به درگاه پرداخت را فراهم می‌کند.

لینک پرداخت چیست؟

لینک پرداخت، روشی نوین و بسیار ساده برای دریافت هزینه از مشتریان بدون داشتن سایت است و امکان استفاده از آن در هر کجا از بستر اینترنت فراهم شده است. هر محصول، دارای لینک پرداختی منحصر بفرد با ویژگی‌های قیمت، نام محصول و توضیحات و گالری تصاویر است. شرکت ارائه دهنده لینک پرداخت، هر یک از متقاضیان این خدمت را به عنوان یک کاربر از درگاه پرداخت خود تعریف می‌کند تا هر متقاضی بتواند بدون نیاز به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، و فقط با در اختیار داشتن لینک پرداخت، از خدمات پرداخت آنلاین بهره‌مند گردد.

ویژگی‌های لینک پرداخت

لینک پرداخت رایان‌پی داری ویژگی‌های زیادی برای کسب‌کارهای آنلاین می‌باشد که یکی از کاربردهای آن استفاده در وبلاگ برای فروش خدمات بصورت پرداخت آنلاین می‌باشد.

    • ایجاد بی‌نهایت محصول/خدمات با فرم پرداخت
    • تعیین کسر کارمزد از مشتری یا صاحب کسب‌وکار
    • درج گالری تصاویر
    • اضافه کردن فیلدهای سفارشی به فرم پرداخت
  • قرار دادن توضیحات برای اعتماد و مشخص شدن محصول
  • نمایش گزارش فروش
  • نوتیفیکیشن برای تراکنش‌های موفق
  • کارمزد کمتر از کارت به کارت

نحوه اتصال درگاه به وبلاگ

در گام اول شما نیاز دارید که از یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، سرویس لینک پرداخت را تهیه کنید، شرکت رایان پی به عنوان شرکت ارائه دهنده این سرویس انتخاب شده است.

درخواست لینک پرداخت

درخواست لینک پرداخت

به سایت رایان پی به آدرس  https://rayanpay.com/register-request مراجعه کرده و سپس در فرم ثبت نام، اطلاعات نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، ایمیل را وارد نمایید.

در بخش کاربرد درگاه، موارد دیگر/وبلاگ را انتخاب و آدرس وبلاگ خود را وارد نمایید و دکمه ثبت را کلیک کنید.

بعد از ثبت فرم، شما به مرحله بعدی که احرازهویت می‌باشد منتقل می‌شوید، در این بخش نیاز است، تصویر کارت ملی، شناسنامه، تصویر احراز هویت (تصویری که کارت ملی، متن تعهدنامه، چهره خودتون ) را باید آپلود نمایید.

کارشناسان مجموعه رایان پی کمتر از یک روز کاری مدارک را بررسی و برای احراز هویت با شما تماس خواهند گرفت و در انتها اطلاعات درگاه پرداخت برای شما ایمیل می‌گردد.

ایجاد لینک پرداخت

در این مرحله شما دارای لینک پرداخت هستید و می‌توانید از طریق پنل مدیریتی رایان پی، برای هر محصول/خدمت لینک پرداخت مجزا ایجاد کنید.

در زمان ایجاد لینک پرداخت بهتر است اطلاعات قیمت، نام محصول، توضیحات را ساده و کامل بیان کنید تا مشتری در هنگام پرداخت اعتماد بیشتری به خرید و انتخاب صحیح خود داشته باشد.

بعد از ایجاد لینک پرداخت، لینک و بارکد لینک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پنل رایان پی برای ایجاد لینک پرداخت

اتصال درگاه به وبلاگ

برای استفاده از لینک پرداخت، وارد میزکار وبلاگ خود شوید، محتوایی که در آن خدمات و پلن خود را معرفی کرده‌اید را ویرایش نمایید و در بخشی از نوشته که می‌خواهید کاربر به سمت درگاه پرداخت منتقل شود، لینک پرداخت خود را قرار دهید.

برای جذب اعتماد و زیبایی وبلاگ، عبارت‌های پرداخت آنلاین، پرداخت هزینه خدمات و… را به درگاه خود لینک نمایید. برای افزایش کارایی بیشتر نیز می‌توانید از دکمه بصورت HTML استفاده کنید.

نمونه لینک پرداخت در وبلاگ

از کدهای نمونه می‌توانید برای قرار دادن درگاه در وبلاگ استفاده نمایید :

کد دکمه پرداخت :

عنوان: لینک پرداخت: کد دکمه پرداخت:

کد لینک پرداخت :

<a href=”https://link.rayanpay.com/payment” target=”_blank”>پرداخت آنلاین</a>

نمونه پرداخت آنلاین

در قسمت href آدرس لینک پرداخت خود را قرار دهید.

توجه داشته باشید، ممکن است ادیتور وبلاگ شما برخی از اطلاعات این کدها را پاک کند، به همین دلیل در حالت منبع، ویرایش خود را انجام دهید و سپس ذخیره کنید.

بعد از کلیک کاربر بر روی دکمه یا عبارت پرداخت آنلاین، مشتری به درگاه پرداخت هدایت می‌شود :

نمونه لینک پرداخت برای وبلاگ

 

در این مرحله مشتری با واردکردن اطلاعات کارت خود، از طریق درگاه پرداخت، هزینه تعیین شده را پرداخت می‌نمایید. برای بررسی و مشاهده تراکنش‌های انجام شده از طریق درگاه پرداخت، به پنل مدیریت رایان پی مراجعه نمایید. در این پنل اطلاعات تراکنش‌های خود را به صورت زیر مشاهده خواهید کرد.

 

درخواست لینک پرداخت