رایان‌پی یک سیستم پرداخت الکترونیک است. در واقع درگاه پرداخت رایان‌پی روشی امن، سریع و آسان برای دریافت وجه، در تمام مراودات مالی شماست. همه‌ی اشخاص حقیقی و فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از درگاه پرداخت رایان‌پی به عنوان روش جایگزین پرداخت‌های سنتی استفاده کنند. همچنین رایان‌پی، لینک پرداخت در اختیار فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

سوالات متداول

1روند ثبت‌نام و فعال‌سازی حساب کاربری در سایت رایان پی چگونه است؟
در 4 مرحله ثبت نام شما صورت می گیرد:
1. ثبت نام اولیه
2. احراز هویت
3. ثبت درگاه
4. نصب و فعال سازی
اگر همه مراحل را انجام دهید کمتر از دو ساعت درگاه پرداخت به شما ارائه داده می شود.
2رایان‌پی چگونه کار می‌کند؟
اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید و فروشگاه‌تان را به درگاه رایان‌پی مجهز کرده‌اید، مشتریان‌تان بعد از انتخاب محصول و کلیک بر روی گزینه‌ی پرداخت، وارد صفحه‌ی پرداخت درگاه رایان‌پی خواهند شد. سپس آن‌جا با ارائه‌ی مشخصات کارت بانکی از جمله شماره‌ی ۱۶ رقمی، کد CVV2 و تاریخ انقضاء کارت، به کمک رمز پویا مبلغ مورد نظر را به حساب شما واریز خواهند کرد.
3چگونه می‌توانم درگاه پرداخت دریافت کنم؟
برای داشتن درگاه پرداخت کافی است، مدارک مورد نیاز خود را از طریقه پنل مدیریت برای ما ارسال نمایید.
ثبت نام
4کارمزدها و تسویه‌حساب در رایان پی به چه صورت است؟

کارمزد درگاه پرداخت 1.5 درصد تا سقف 8 هزار تومان می‌باشد.

کارمزد لینک پرداخت نیز 600 تومان برای هر تراکنش موفق می‌باشد.

تسویه حساب بصورت اتوماتیک و روزانه می‌باشد و روزهای تعطیل نیز تسویه انجام می‌شود.

5بدون داشتن سایت امکان دریافت درگاه وجود دارد؟
اگر شما بخواهید به عنوان پذیرنده باشید، نیاز هست حتما وب سایت داشته باشید. در غیر صورت می توانید از سرویس لینک پرداخت استفاده نمایید.
6آیا امکان درگاه پرداخت برای اینستاگرام وجود دارد؟
بله، شما می توانید از سرویس لینک پرداخت برای اینستاگرام استفاده نمایید، به ازای هر محصول شما در مدیریت می توانید لینک پرداخت ایجاد نمایید و به جای شماره کارت لینک پرداخت را به مشتری خود دایرکت کنید.
7درگاه پرداخت رایان پی برای تلگرام قابل استفاده است؟
بله، شما برای استفاده از درگاه در تلگرام، باید از سرویس لینک پرداخت استفاده نمایید. به ازای هر محصول لینک پرداخت ایجاد کنید و به مشتریان خود ارسال نمایید تا از طریق درگاه هزینه محصول یا خدمات شما را واریز نمایند.
8چطوری تراکنش های که با خطا مواجه شده رو پیگیری کنم؟
در تراکنش های ناموفق در صورتی که پول از حساب مشتری کسر شده باشد حداکثر تا 72 ساعت کاری آینده به حساب مبدا باز خواهد گشت. در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ به حساب مشتری عودت داده نشده است از طریق واتس اپ با رایان پی در ارتباط باشید تا سریع تر پیگیری شما انجام شود.
9چه مدارکی برای دریافت درگاه پرداخت نیاز است؟
شما برای دریافت درگاه پرداخت در مرحله احراز هویت، باید تصویری از کارت ملی و شناسنامه خود را آپلود نمایید. به غیر از اطلاعات شخصی برای احراز هویت نیاز به مجوز و ای نماد نمی باشد!
10من کارت ملی ندارم، چگونه باید مدارک خودم را آپلود نمایم؟
برای دریافت درگاه نیاز است رسید کارت ملی خود را ارسال نمایید.
11امکان استفاده از درگاه برای وبلاگ وجود دارد؟
بله، برای استفاده از درگاه پرداخت در وبلاگ، شما می توانید از سرویس لینک پرداخت استفاده نمایید. در هرجایی از وبلاگ خود نیاز دارید که پرداخت صورت گیرد ، لینک خود را قرار دهید، پیشنهاد می شود لینک پرداخت را بصورت دکمه قرار دهید تا بازخورد بهتری داشته باشید.
12درگاه پرداخت رایان پی فقط برای ایران است؟
درگاه پرداخت رایان پی، در حال حاضر در ایران می باشد و امکان پرداخت ارزی و بین المللی وجود ندارد.
13سلام وقت بخیر، میخواستم ببینم درگاه پرداخت رو بدون داشتن کسب و کار ثبت شده هم میشه داشته باشیم؟
سلام، بله شما می تونید فقط با احراز هویت و ارسال کارت ملی و شناسنامه درگاه پرداخت رایان پی رو داشته باشید
14خدمات شما درگاه پرداخت بین المللی هم شامل میشه؟
خیر، در حال حاضر سرویس های رایان پی برای خدمات مالی در ایران می باشد.
15اگر بخوام پرداخت های به دو حساب واریز بشه امکانش هست؟
بله، سرویس تهسیم سهم برای همین منظور ایجاد شده است که شما بتوانید مبالغ را بر اساس درصد بین شرکای خود تقسیم کنید و در زمان واریز به شماره حساب های تعیین شده بصورت اتوماتیک واریز گردد. برای داشتن این سرویس نیاز است درخواست خود را از طریق تیکت اعلائم نمایید.
16سایت های شرط بند چطوری درگاه بانکی دارند؟
با توجه به قوانین کشور، سایت های شرط بندی خلاف قوانین می باشد و ارائه درگاه پرداخت به چنین سایت هایی وجود ندارد، سایت هایی هم که درگاه پرداخت دارند به نحوی خلاف قوانین کشور عمل کرده اند.
17چه‌کسانی می‌توانند از رایان‌پی استفاده کنند؟
استفاده از درگاه پرداخت رایان‌پی، برای اشخاص حقیقی و هر کسب و کار دیگری محدودیتی ندارد. تمام افرادی که برای ارتباط مالی با مخاطبان و مشتریان خود در پلتفرم‌های مختلف نیاز به روش پرداخت آنلاین دارند، می‌توانند از درگاه رایان‌پی استفاده کنند. مشاغلی مانند نمایندگی‌های بیمه، صندوق‌های وام خانگی، مدیران ساختمان‌ها، کترینگ‌ها، فروشندگان فایل‌های آموزشی، فروشندگاه انواع کالا و خدمات در فضای مجازی و وب‌سایت‌ها و حتی تمام مغازه‌داران و ... می‌توانند از خدمات رایان‌پی بهره ببرند.
18چرا رایان‌پی را انتخاب کنیم؟
اولاً مراحل دریافت درگاه پرداخت رایان‌پی، بسیار ساده است و در کم‌ترین زمان ممکن، یعنی در حدود ۲۴ ساعت می‌توانید از این سرویس برخوردار شوید. استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و نوپایی که هنوز مجوزهایی مانند کدمالیاتی و اینماد را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از سرویس آنلاین رایان‌پی استفاده کنند. رایان‌پی در کنار امنیت بالا، سهولت و سرعت انجام تراکنش‌ها و درصد بالای پایداری، قابلیت‌های کاربردی فوق‌العاده‌ای مانند تسهیم خودکار وجوه واریزی، گزارشگیری از تراکنش‌ها و کیف پول الکترونیکی نیز دارد که به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند در راستای توسعه گام بردارند.
19چگونه برای دریافت درگاه رایان‌پی اقدام کنیم؟
مراحل زیر را انجام دهید: به سایت رایان‌پی مراجعه کنید فرم ثبت نام و سپس فرم درخواست درگاه را تکمیل کنید مدارک مورد نیاز از جمله مدارک شناسایی و بانکی را ارائه و بارگذاری نمایید مرحله‌ی احراز هویت را با سازکار ساده‌ای که سایت تعریف می‌کند، پشت سر بگذارید منتظر تایید کارشناسان شرکت بمانید در صورت تایید نهایی، درگاه را دریافت و بر روی وب‌سایت خودتان نصب و راه‌اندازی کنید
20روش تسویه‌حساب رایان‌پی با پذیرندگان چگونه است؟
براساس قرارداد منعقد میان پذیرنده‌ی سرویس و شرکت رایان‌پی، در پایان هر روز کاری، مجموع تمام تراکنش‌های موفق انجام شده، محاسبه شده و به صورت خودکار تا ساعت ۱6 روز کاری بعد به حساب پذیرنده واریز خواهد شد.
21چرا تسویه‌ی رایان‌پی با یک روز فاصله انجام می‌شود؟
تمام درگاه‌های پرداخت از جمله رایان‌پی تحت نظارت سیستم شاپرک فعالیت می‌کنند. سازکار سیستم شاپرک که سیستم سراسری بانک مرکزی برای پرداخت‌های اینترنتی است، به این صورت است که واریز مبلغ تراکنش‌ها بر روی درگاه‌های پرداخت اینترنتی، یک روز بعد انجام می‌پذیرد و این قانون برای تمام پذیرنده‌های این نوع سرویس یکسان است.
22سقف پرداخت رایان‌پی چه‌قدر است؟
اکنون سقف پرداخت در یک تراکنش و توسط یک کارت بانکی، در سیستم درگاه رایان‌پی 100 میلیون تومان است.
23لینک پرداخت رایان‌پی چیست؟
لینک پرداخت رایان‌پی سرویس آنلاین پرداخت وجه است. این سرویس در اختیار کسب و کارهای نوپایی قرار می‌گیرد که دارای وب‌سایت نیستند و در پلتفرم‌های دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. لینک پرداخت به تعداد نامحدود به افراد واگذار می‌شود و تمام مزایای پنل مدیریتی درگاه مرداخت را دارد. استفاده از لینک پرداخت رایان‌پی برای انجام مراودات مالی شخصی و فروشگاهی بسیار ساده و مطلوب است.
24مشتری از طریق لینک صادر شده، پرداخت انجام داده است، چرا پول برای من واریز نشده است؟
در چنین مواردی 72 ساعت صبر کنید. چنانچه بعد از این مدت زمان از پرداخت پول توسط مشتری، پول به حسابی که معرفی کرده‌اید واریز نشد، با کارشناسان پشتیبانی حرفه‌ای رایان‌‌پی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مسئله را پی‌گیری نمایند.
25مشتری قبل از تکمیل فرآیند خرید، انصراف داده است، اما پول از حساب او کسر شده. چگونه پول به حساب ایشان بازمی‌گردد؟
دراین موارد قوانین بانک مرکزی و شبکه شاپرک ملاک هستند؛ بر اساس این قوانین، مبلغ تمام تراکنش‌های ناموفق، حداکثر ظرف مدت یک ساعت، به صورت کاملا خودکار به حساب خریدار عودت داده خواهد شد. اما گاهی اوقات به دلیل بروز برخی مشکلات سیستم بانکی، برگشت پول 48 تا 72 ساعت به درازا خواهد کشید.
26ثبت نام در سایت رایان‌پی برای دریافت درگاه چه‌قدر هزینه دارد؟
این فرآیند رایگان است. اما پس از دریافت درگاه، رایان‌پی در ازای هر تراکنش، 1.5 درصد از مبلغ تراکنش را تا سقف 8000 تومان از حساب شما کسر خواهد نمود.
27امنیت درگاه رایان‌پی در چه حدی است؟
رایان‌پی با بهرمندی از تجربه‌ای بالا در حوزه‌ی خدمات پرداخت آنلاین و سیستم‌های تحت وب، همچنین به کمک پروتکل‌های پیشرفته و قوی امنیتی ، موفق شده تراکنش‌های امنی را برای کاربران ایجاد کند. علاوه‌بر این‌ها رایان‌پی هر روزه با انجام تست‌های گوناگون و بررسی‌های سیستماتیک بر تمام روندهای سیستم خود نظارت دارد.
28برای دریافت درگاه رایان‌پی باید در چه بانکی حساب داشته باشیم؟
فرقی نمی کند که پذیرنده‌ی سرویس رایان‌پی و مشتری پرداخت کننده، در چه بانکی حساب داشته باشند. در واقع داشتن حساب در هرکدام از بانک‌های کشور و هر نوع حسابی اعم از جاری، پس‌انداز، سپرده و ... برای دریافت درگاه پرداخت رایان‌پی قابل قبول است. تنها کاری که در این زمینه باید انجام بدهید این است که شماره‌ی شبای حساب خود را داشته باشید.
29آیا امکان واریز جداگانه‌ی سهم هر یک از شرکاء در یک کسب و کار، توسط درگاه رایان‌پی وجود دارد؟
بله این قابلیت رایان‌پی، تسهیم نام دارد. بر اساس قراردادی هوشمند، شما می‌توانید تعیین کنید که سهم هر یک از شرکاء در کسب و کارتان از مجموع تراکنش‌ها، به صورت خودکار به حساب ایشان واریز شود.
30فرم پرداخت چیست و چگونه می‌توانم آن را دریافت کنم؟
فرم پرداخت یک درگاه پرداخت اینترنتی شخصی است که برای استفاده از آن نیازی به دانش فنی یا وب‌سایت ندارید. ثبت‌نام در رایان‌پی را انجام دهید و مدارک هویتی را ارائه کنید. آن‌گاه می‌توانید به سادگی با ساخت یک ایمیل، به تعداد نامحدود فرم پرداخت برای کارهای گوناگون بسازید. هر فرم پرداخت با یک لینک برای مشتری یا مخاطبان شما ارسال می‌شود و آن‌ها با تکمیل کردن فرم، مبلغ مورد نظر را برای شما واریز می‌کنند.
31ایمیل تاییدیه را دریافت نکرده‌ام، باید چه اقدامی انجام دهم؟
پوشه‌های بالک یا اسپم ایمیل خودتان را بررسی کنید. اگر ایمیل یا پیامکی دریافت نکرده‌اید، با بخش پشتیبانی رایان‌پی تماس بگیرید.
32آیا پرداخت کارمزد توسط مشتری وجود دارد؟
امکان پرداخت کارمزد در لینک پرداخت وجود دارد و از پنل کاربری بخش لینک پرداخت می‌توانید این ویژگی را فعال / غیرفعال نمایید.
33آیا تغییر نام کاربری و پسورد در پنل کاربری وجود دارد؟
امکان تغییر نام کاربری و پسورد توسط خود شما وجود ندارد، برای تغییر پسورد درخواست خود را برای پشتیبانی رایان پی در واتس اپ یا تماس تلفنی ارسال نمایید.
34چگونه شماره شبا خود را برای تسویه تغییر دهم؟
در حال حاضر امکان تغییر شماره شبا در پنل کاربری وجود ندارد، لطفا درخواست خود در واتس اپ یا ارتباط با پیشتیانی در میان بگذارید.
35در زمان ورود به پنل خطای می‌دهد و وارد نمی‌شود!
لطفا توجه کنید یوزر و پسورد ارسالی شده را کپی نمایید و دستی وارد نکنید تا کارکترها صحیح باشند. چک کنید که سایت در حالت https باز شده است. در صورت رفع نشدن مشکل به پشتیبانی اطلاع دهید.