معرفی بهترین کسب و کارهای خانگی

کار کردن در خانه، مزایایی دارد که برای برخی یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. از این رو افراد بسیاری در این زمینه با خلق ایده‌هایی نو، کسب و کارهای خانگی موفقی را پایه‌گذاری نموده‌اند. در چند سال اخیر و به ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، کسب و کارهای خانگی رونق بیش‌تری یافتند.

علاوه‌بر آن توسعه‌ی این نوع کسب و کارها، توجه افراد بیش‌تری را جلب نمود و از این رو هر روزه بر تعداد کسب و کارهای خانگی متنوع افزوده می‌شود. با این اوصاف در میان انبوه ایده‌هایی که در این حوزه مطرح است، تعداد کمی از آن‌ها را می‌توان به عنوان یک کسب و کار خانگی موفق معرفی کرد. در ادامه تلاش می‌کنیم برخی از این کسب و کارهای موفق خانگی را معرفی نماییم.

بازاریابی تلفنی در خانه

بازاریابی تلفنی در منزل

به طور کلی شرکت‌های تجاری گوناگونی وجود دارند که نیاز به بازاریاب‌های تلفنی دارند. کار این بازاریاب‌ها نشستن پای تلفن و تماس با مشتریان بالقوه‌ی شرکت‌های تجاری است. با این وصف، این سرویس را می‌توان از داخل منزل نیز به صاحبان انواع کسب و کارها ارائه کرد. در واقع بازاریابی تلفنی، اکنون از جمله کسب و کارهای خانگی پر رونق و بسیار محبوب در میان افراد مختلف است. به طور متوسط بازاریابی تلفنی در خانه بسته به توانایی و زمانی که برای این‌کار صرف خواهید نمود، بین ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان درآمد در بر خواهد داشت. برای ورود به چنین کسب و کاری، ابتدا باید شرکت مورد نظر را بیابید و پس از عقد قرارداد و کسب مهارت‌های لازم، در خانه مشغول به بازاریابی تلفنی شوید.

ترجمه‌ی متون خارجی در خانه

افرادی که به یک زبان خارجی تسلط دارند، گزینه‌های مناسبی برای یک کسب و کار خانگی موفق‌اند. ترجمه‌ی متون خارجی سال‌ها است که از جمله شغل‌های خانگی مرسوم به‌شمار می‌رود. در حقیقت کار ترجمه، معمولا به عنوان یک نوع دورکاری شناخته می‌شود؛ شما می‌توانید از مشتریان مختلفی سفارش ترجمه بگیرید و بدون نیاز به حضور فیزیکی در مکان به خصوصی، در منزل بر روی سفارش‌ها کار کنید. در نهایت نیز مطالب ترجمه شده را به کارفرماها تحویل می‌دهید. البته انتشار مقاله‌های ترجمه شده بر روی سایت‌های ایرانی نیز، می‌تواند راهکار دیگری برای کسب درآمد از طریق ترجمه‌ی متون خارجی در خانه باشد. اگر در ابتدای کار هستید و رزومه‌‌ی پر و پیمانی ندارید، بهتر است به کمک سایت‌هایی مانند سایت پونیشا، سفارش کار بگیرید.

اما اگر رزومه‌ای معین و قابل توجه دارید، می‌توانید با شرکت‌ها و کارفرماهای مختلف به صورت مستقیم قرارداد دورکاری ترجمه ببندید و در خانه مشغول فعالیت شوید.

برای نمونه: اکنون یکی از سفارش‌های متدوالی که مترجمینِ دورکار دریافت می‌کنند، زیرنویس فیلم و سریال‌های مختلف است. چنانچه به اندازه‌ی کافی به زبان خارجی مورد نظر تسلط دارید، این زمینه‌ی کاری نیز می‌تواند درآمد خوبی برای شما فراهم آورد.

تولید محتوا؛ کار در خانه‌ای پرطرفدار

یکی از کسب و کارهای خانگی که در چند سال اخیر رشد و توسعه‌ی چشمگیری داشته است، با عنوان تولید محتوا مشهور است. توسعه‌ی کسب و کارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین ایجاد فضای رقابتی در بستر تجارت الکترونیک، نیاز به تولید محتوا را برای صاحبان کسب و کارها پدید آورد. از این رو افراد مختلفی بسته به توانایی‌‌ و علاقه‌مندی‌شان جذب این زمینه‌ی کاری شدند. اکنون برای ورود به این شغل دو مسیر پیش روی علاقه‌مندان قرار دارد؛ اول این‌که به طور مستقیم با کارفرماهایی که نیاز به تولید محتوا دارند قراردادی برای دورکاری منعقد کنند و از خانه سفارش‌های موجود تولید محتوا را انجام بدهند. دوم این‌که با شرکت‌هایی مانند شرکت رایامارکتینگ که کار اصلی آن‌ها تولید محتوا و فروش آن به کارفرماها است، قرارداد کاری داشته باشند و از طریق سایت، سفارش‌های روزانه‌ی خود را در منزل دریافت کرده و به انجام برسانند. گفتن این نکته نیز در این‌جا الزامی است که برای موفقیت نسبی در شغل تولید محتوا، داشتن یک‌سری مهارت‌ها و تجهیزات، الزامی خواهد بود: 

  • کامپیوتر یا لپ تاپ
  • اتصاب بدون اشکال به اینترنت
  • تسلط به نرم‌افزار ورد
  • آشنایی نسبی با فرآیند ویرایش تصاویر
  • سرعت تایپ مناسب
  • توانایی نویسندگی در حد مورد نیاز
  • تعمیرکار وسایل الکتریکی در خانه

برخی از شغل‌های خدماتی نیز ، با توجه به ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در گروه کسب و کارهای خانگی دسته‌بندی شوند. برای مثال خدمات تعمیر وسایل الکتریکی، می‌تواند یک شغل خانگی بسیار مطلوب باشد. از قضا یک رزومه‌ی خوب به علاوه‌ی اخلاق حرفه‌ای که سبب جذب مشتریان زیادی خواهد شد، می‌تواند این شغل را به یکی از پردرآمدترین مشاغل خانگی تبدیل کند. امروزه بسیاری از لوازم خانگی الکتریکی هستند و در خیلی موارد نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. با این وصف یک تعمیرکار صادق و کاربلد می‌تواند مشتریان زیادی را جذب خودش نماید. از طرف دیگر این شغل شرایطی دارد که اگر یک اتاق در خانه موجود باشد که بشود آن را به طور اختصاصی برای این منظور در نظر گرفت، به راحتی می‌شود سفارش‌های زیادی را پذیرفت و به انجام رساند. در مواجهه با این شغل خانگی، به این نکته نیز توجه کنید که چنین کسب و کارهایی که خدماتی به‌شمار می‌روند، نیاز به سرمایه‌ی اولیه نیز ندارند.

مدیریت شبکه‌های مجازی

مدیریت شبکه های اجتماعی

شبکه‌های مختلف مجازی و اجتماعی، در سال‌های اخیر بستری شده‌اند برای تجارت‌‌های گوناگون و فروش محصولات مختلف. کسب درآمد از طریق صفحه‌های پربازدید در اینستاگرام و پلتفرم‌های مشابه مانند یوتیوب و امثالهم، نیاز به مدیریت صفحه‌های مجازی را پدید آورد. فضای رقابتی و تعامل مستقیم با مخاطبان در سوشال مدیا، روز به روز نیاز به افرادی را پررنگ‌تر کرد که در جایگاه مدیر صفحات مجازی فعالیت می‌کنند. پاسخ‌گویی مدون به مشتریان، هندل کردن تولید محتوا برای صفحات مجازی، پی‌گیری فروش محصولات و کارهایی از این قبیل که در بسیاری مواقع نیاز به فعالیت تمام‌وقت و خلاقانه دارد؛ مدیریت صفحات مجازی در سوشال مدیا را به عنوان یکی از پول‌سازترین کسب و کارهای خانگی مطرح نموده است. این نکته را نیز در انتها باید مطرح کنیم که برای ورود به فعالیت در حوزه‌ی مدیریت صفحات مجازی، در اغلب موارد داشتن یک گوشی هوشمند کفایت می‌کند و تجهیزات دیگری برای این منظور نیاز نخواهید داشت.

سرمایه‌گذاری؛ کسب و کار خانگی حرفه‌ای‌ها

در میان کسب و کارهای متنوع خانگی، سرمایه‌گذاری را می‌توان شغل ویژه‌ای در نظر گرفت. سرمایه‌گذاری در بیزنس‌های مختلف، نیاز به آگاهی و مهارت لازم دارد. اگرچه سرمایه‌گذاری را نیز می‌توان در گروه کسب و کارهای خانگی به شمار آورد، در عین‌حال این شغل خانگی از هر کسی بر نمی‌آید و مختص افرادی‌ است که در این زمینه تجارب مورد نیاز را به دست آورده‌اند. اما به هر حال علاقه‌مندان به این نوع کار خانگی می‌توانند با کسب مهارت‌ها و اطلاعات لازم، و همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی متنوع، به این زمینه‌ی کاری ورود کنند و فعالیت خود را در این نوع بیزنس خانگی آغاز نمایند. در واقع پس از یادگیری اصول تحلیل تکنیکال و تکنیک‌ها و مهارت دیگری که در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری وجود دارد، می‌توانید به کسب در آمد از طریق سرمایه‌گذاری خانگی برسید.

برای نمونه اکنون یکی از کسب و کارهای خانگی موفق، سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال است؛ اما این نکته در این زمینه نیز بسیار برجسته است که موفقیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، به طور مستقیم به سطح دانش افراد بستگی دارد.

کسب و کارهای خانگی اینترنتی

شیوه‌های متنوع کسب درآمد اینترنتی که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در گروه کسب و کارهای خانگی دسته‌بندی کرد، تنها محدود به محصولات دیجیتال نمی‌شود. بل‌که این امکان برای افراد مختلف فراهم است که محصولات دست‌ساز و خانگی خود را بر روی اینترنت بفروشند. پیش‌تر از تولید محتوا به عنوان فعالیتی برای کسب درآمد از طریق اینترنت یاد کردیم اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توان در این گروه از آن‌ها یاد کرد. آهنگسازی، ادیت ویدئو، انیمیشن‌سازی، ساخت مجسمه و عروسک‌های دست‌ساز، همه نوع صنایع دستی و … که همگی می‌توانند به عنوان یک کسب و کار پر درآمد خانگی راه‌اندازی و پیگیری شوند.

در خاطر داشته باشید که خلاقیت شما در ایجاد ایده‌های تازه برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی جدید، رمز موفقیت آن کسب و کار خواهد بود. اکنون با توجه به دسترسی آسان اغلب افراد به اینترنت و از آن‌جمله شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی، کار بسیار ساده‌تری شده است. از طرف دیگر روش‌های نوین پرداخت مانند، استفاده از درگاه‌ پرداخت اینترنتی نیز، فرآیند کسب درآمد از طریق فروش محصولات خانگی به صورت غیرحضوری را تا حد زیادی ساده‌تر از گذشته نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت