شنبه‌های پرداخت : تمرکز روی کیف پول هوشمند

این هفته (دهم تیر تا هفدم تیر) در جدیدترین اخبار پرداخت الکترونیکی به حضور بانک شهر و پرداخت‌یاری آیدی‌پی در نمایشگاه شهر هوشمند خواهیم پرداخت و همچنین نوع همکاری دو مجموعه‌ی دیجی پی و سفر مارکت و دیگر خبرهای حاشیه‌ی حوزه پرداخت را بررسی خواهیم کرد.

همکاری دیجی‌پی و سفرمارکت در حوزه پرداخت اقساطی هزینه‌‌ تورهای مسافرتی

همکاری سفر مارکت با دیجی پی

به گزارش روابط عمومی دیجی پی، طی یک همکاری بین دیجی پی و سفر مارکت از این پس امکان استفاده از اعتبار وام‌های دیجی پی برای خرید تورهای داخلی و خارجی سفر مارکت فراهم می‌شود.

بر اساس این همکاری علاقه‌مندان به سفر و گردشگری با دریافت اعتبار از دیجی‌پی بدون ضامن و فقط با داشتن چک صیادی یا سفته الکترونیکی می‌توانند به صورت اقساطی به سفر بروند.

متقاضیان با دریافت وام‌های ۱۰ تا ۵۰ ‌میلیون تومانی دیجی‌پی علاوه بر امکان قبلی برای خرید از سایت‌هایدیجی‌کالا، مادیران و … از این پس می‌توانند همه یا بخشی از اعتبار وام خود را صرف خرید آنلاین تور در وب‌سایت سفرمارکت کنند.

سفرمارکت یک سامانه‌ی آنلاین و جامع خدمات گردشگری است که خدمات فروش و رزرو بلیت‌، تور، بلیت هتل و همچنین اقامتگاه داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش دریافت اعتبار از دیجی‌پی بدون ضامن و فقط با داشتن چک صیادی یا سفته الکترونیکی انجام می‌شود و علاقه‌مندان به سفر و گردشگری یک ماه پس از دریافت اعتبار مد نظر خود می‌توانند طی ۶ تا ۱۸ ماه نسبت به بازپرداخت آن به شکل اقساطی اقدام کنند.

علاقه‌مندان با خرید اقساطی و دریافت تور از سفرمارکت می‌توانند برای دریافت اعتبار وام از دیجی‌پی و خرید تورهای مسافرتی از سامانه‌ سفرمارکت اقدام کنند.

حضور بانک شهر و آیدی‌پی در چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند

غرفه ایدی پی

چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند در مصلای امام خمینی از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه با هدف نمایش توانمندی‌های شهر هوشمند برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر هشت محورهای این نمایشگاه شامل «حمل‌ونقل هوشمند»، «ساختمان‌های هوشمند»، «دولت هوشمند»، «انرژی»، «محیط‌زیست هوشمند»، «تجهیزات زیرساخت‌های اطلاعات و مخابرات»، «سلامت»، «اقتصاد هوشمند»، «آموزش‌وپرورش»، و «امنیت در شهرهای هوشمند» بود. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق نوآوری، شهرداری‌ها و استانداری‌های برخی از استان‌ها، پارک‌های علم و فناوری شرکت پرداخت یار آیدی‌پی و همچنین بانک شهر حضور داشتند.

بر اساس این گزارش تمرکز اصلی بانک شهر و پرداخت یاری آیدی‌پی بیشتر روی ارائه‌ی کیف پول هوشمند بوده است.

توسعه کیف پول شهروندی بانک شهر

عرفه بانک شهر

هادی ابراهیمی، قائم‌مقام هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در حاشیه نمایشگاه شهر هوشمند با بیان این‌که توسعه کیف پول شهروندی از اهداف اصلی بانک شهر برای هوشمندسازی شهر در حوزه پرداخت و مالی است، در این زمینه اذعان داشت که برای توسعه شهر هوشمند باید از پلتفرم‌های یک‌پارچه استفاده کرد و کیف پول شهروند یکپارچه از برنامه‌های بانک شهر در این زمینه است.

ابراهیمی با بیان این که کیف پول آنلاین باید در حوزه حمل‌ونقل شهری فعالیت داشته باشد گفت: «با توسعه کیف پول آنلاین، هر شهروند می‌تواند خدمات کیف پول را در هر شهری دریافت کند که بانک شهر می‌خواهد پیاده‌سازی این موضوع را در استان‌های مختلف به‌خصوص کلان‌شهرها دنبال کند.»

معرفی ۳ محصول آیدی پی در نمایشگاه شهر هوشمند

شرکت پرداخت‌یار آیدی پی نیز از حاضرین چهارمین نمایشگاه شهر هوشمند بود. آیدی پی با سه محصول کارت روی کیف، کیف پول سازمانی و همراه خوان آیدی پی در این نمایشگاه حاضر بود.

کارت روی کیف پول در واقع یک کارت ‌بانک متصل به کیف پول و عضو شبکه شتاب با قابلیت استفاده روی دستگاه‌های پوز، عابربانک و پرداخت‌های اینترنتی در کل شبکه بانکی است. آیدی کارت با آسان کردن مسیر ایجاد حساب، امکان ایجاد خدمات متنوع مالی از جمله refund، cashbafk مدیریت مالی خرد، تعریف و مدیریت کارت‌های گروهی، تعیین سقف و کف برداشت و واریز و کارت تنخواه و باشگاه مشتریان سازمان را دارد.

همراه خوان آیدی مجموعه دستگاه‌های پرداخت همراه خوان آیدی پی با هدف تکمیل فرایند پرداخت غیرتماسی و همچنین ترویج این روش نوین و کم‌هزینه ارائه شده است.

با نصب و شارژ اپلیکیشن کیف پول ایدی پی انواع خدمات پرداخت قبض، خرید شارژ، بسته اینترنت، بلیت مترو و پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس بدون ورود به درگاه بانکی و رمز دوم قابل انجام است.

صدور قرار جلب و کیفر خواست برای ۱۰ متهم به تراکنش‌های بانکی مشکوک

به گزارش خبرگزاری میزان، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه برای ۱۰ نفر به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور قرار جلب دادرسی وکیفر خواست صادر کرد. ۷ نفر از آن‌ها کارمند بانک و ۳ نفر دیگر صاحب صرافی هستند. علی صالحی در ارتباط با این این کیفرخواست گفت: «پس از واصل شدن یک گزارش از سوی مرکز اطلاعات مالی شورای مبارزه با پولشویی در رابطه با تراکنش‌های بالای بانکی و مشکوک، دادستانی تهران موضوع را پیگیری کرد و مشخص شد که متهمان این پرونده با تبانی رئیس شعبه بانک، چک پول‌های جعلی تضمین‌شده خود را به وجه نقد تبدیل می‌کردند.»

به گفته‌ی دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از رسیدگی‌های انجام شده: «برای ۳ متهم این پرونده که صاحب دو صرافی دارای مجوز در داخل کشور و یک صرافی بدون مجوز در خارج از کشور بودند و برای ۷ نفر از کارمندان بانک که بدون بررسی اصالت چک‌ها اقدام به پرداخت آن‌ها می‌کردند، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد و پرونده این افراد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق شبکه کلاهبرداری و قاچاق ارز و پولشویی، به دادگاه ارسال گردید.»

پیشتازی شرکت پرداخت نوین آرین در تعداد کارت‌خوان فروشگاهی تراکنش دار

براساس گزارش روابط عمومی پرداخت نوین آرین، این شرکت توانسته است طبق گزارش شرکت شاپرک رتبه‌‌ی اول رشد در سهم تعداد کارت‌خوان فروشگاهی تراکنش دار را در خردادماه ۱۴۰۲ کسب کند و در این زمینه پیشتاز رشد و توسعه باشد.

طبق گزارش شماره‌ی ۹۶ ماهنامه‌ی شرکت شاپرک که تمرکز آن روی مرور تراکنش‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک کشور است، شرکت پرداخت نوین آرین توانسته سهم تعداد تراکنش کارت‌خوان فروشگاهی خود را به‌صورت چشمگیر افزایش بدهد و با رشد ۳۳ درصدی رتبه‌ی اول در سهم از تعداد کارت‌خوان فروشگاهی فعال سیستمی را از آن خود کند.

طبق این گزاش پرداخت نوین آرین در خرداد ماه ۱۴۰۲ نیز در رتبه‌ی اول در سهم تعداد کارت‌خوان فروشگاهی تراکنش دار قرار داشته است. نتایج پایش‌های آماری از شبکه‌ پرداخت الکترونیک کشور نشان می‌دهد این شرکت با یک پله صعود در مبلغ توانسته است در رتبه‌ی دوم افزایش سهم مبلغی کارت‌خوان نسبت اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۲ قرار بگیرد.

قابل ذکر است شرکت پرداخت نوین که یکی از شرکت‌های فعال در ارائه‌ی خدمات پرداخت است در پذیرندگی خو کاهش خطای قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

معرفی معاون تجاری و مدیر کل فروش سازمانی شرکت جیرینگ

روز ۱۳ تیر ۱۴۰۲ شهرام موحدی مدیر عامل شرکت جیرینگ، در حکمی ایرج مشک‌ آبادی را به عنوان معاونت تجاری و مریم قدس گلشن را به عنوان مدیر کل فروش سازمانی معرفی کرد. جیرینگ محصول شرکت پرداخت اول کیش است که خدمات مالی غیرحضوری را به کاربران ارائه می‌دهد.

شهرام موحدی جیرینگ

به گزارش روابط عمومی شرکت جیرینگ، افزایش چشم‌گیر مشتریان سازمانی مبین‌نت و همچنین مشارکت در تبدیل این شرکت به بزرگترین اپراتور سازمانی در حوزه‌ی بی‌سیم در کشور از دستاوردهای برجسته مشک‌ آبادی است.‌ وی سوابق کاری‌ای همچون مدیر کل امور مشتریان سازمانی مبین‌نت، دبیر اجرایی اولین و دومین کنفرانس مرکز داده در کشور و ۹ کنفرانس ملی و بین‌المللی را در کارنامه‌ی خود دارد.

مریم قدس گلشن نیز از فعالان صنعت فناوری مالی در کشور با شبکه ارتباطی گسترده است. مدیر توسعه کسب‌وکار جیرینگ، رئیس اداره مشتریان بانکی ایران‌کیش سرپرست پشتیبانی کسب‌وکار و امور مشتریان جیرینگ نیز از جمله سوابق کاری مریم گلشن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت