شنبه‌های پرداخت : تاسیس اولین بانک آف شور و سرنوشت بانک آینده

شاید شما هم در هفته‌ای که گذشت و در ارتباط با جدیدترین اخبار پرداخت الکترونیکی و بانکداری درباره سرنوشت بانک آینده و انحلال این بانک خبرهایی دیده و شنیده باشید، در این هفته از شنبه‌های پرداخت از رایان پی در مطلب اول به این خبر خواهیم پرداخت و در ادامه جزییات رسیدگی به پرونده صرافی کریپتولند،  تاسیس اولین بانک آف شور در ایران، فروش ارز ۲۴ ساعته توسط بانک سپه برای اربعین و چند خبر مهم دیگر را بررسی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط با انحلال بانک آینده

ماجرای واگذاری رای ۶۰ درصدی سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد

14020515000858 Test PhotoN

وجود این‌که دو سال از تایید رسمی واگذاری حق رأی ۶۰.۳ درصد از سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد گذشته است اما در روزهای اخیر حواشی زیاد و شایعاتی در خصوص انحلال بانک آینده توسط کاربران فضای مجازی دست‌به‌دست شد. از طرفی رسانه‌های خبری هم اخباری را در خصوص عملکرد این بانک با تأکید بر میزان زیان انباشته و استقراض از بانک مرکزی منتشر کردند. در این میان خود بانک آینده و وزارت اقتصاد در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که بانک آینده انحلال نخواهد شد و تنها حق رأی بخشی از سهام آن واگذار شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فارس، محمد رضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه‌ی توییتر در سوم شهریور در ارتباط با سرنوشت بانک آینده نوشت: هیچ برنامه‌ای برای انحلال بانک آینده در دستور کار نیست.

فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی با انتشار توئیتی خبر داد: بانک مرکزی سیاست اصلاحات اساسی در بانک آینده را دنبال می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای انحلال این بانک در دستور کار نیست.

در این راستا به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس هفته قبل با رای دیوان عدلت اداری حق اعمال مدیریت ۶۰ددرصد از سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد محول شد تا اصلاحات اساسی در این بانک انجان بشود‌.

از طرفی پیش‌تر اعلام شده بود تا آخر شهریور ۳ موسسه مالی اعتباری ناتراز ادغام می‌شوند و این اقدامات برای انضباط بخشی به بازار متشکل پولی است. بانک‌های ناتراز و زیان ده هم برخی با اصلاحات جزئی و برخی با اصلاحات اساسی اصلاح می‌شوند. منبع

بانک مرکزی اجازه تاسیس اولین بانک آف شور در ایران را صادر کرد

بانک آف‌شور

وزیر اقتصاد اعلام کرد که برای اولین بار اجازه تاسیس بانک آف‌شور صادر شده و تاییدیه آن توسط بانک مرکزی در حال صدور است.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن بیان این مطلب گفته است: عملکرد دولت نشان داده است که در حوزه سرمایه گذاری داخلی علی رغم اینکه سال‌ها نرخ سرمایه گذاری صفر و گاهی منفی در اقتصاد کشور بوده الحمدالله در سال گذشته ۶.۷ افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ایران رخ داده است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: خرید ارز از سرمایه گذاران خارجی، چه این افراد به صورت اسکناس و چه به صورت حواله وارد کنند با نرخ تشویقی ارز آنها توسط بانک مرکزی خریداری می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای بیش از ۱۰۰ هزار دلار ورود سرمایه چه به صورت اسکناس چه غیر اسکناس مجوز اقامت ۵ ساله صادر می‌شود و این حداقل است و هر چقدر میزان ورود سرمایه بالاتر باشد به شکل بدون سقف این مجوز اقامت می‌تواند افزایش یابد.

بانک سپه از دوم شهریور فروش ۲۴ ساعته ارز اربعین را در روبیکا فراهم کرد

NewsImage

بانک سپه با هدف خدمت‌رسانی مطلوب و تسهیل خرید ارز اربعین، فرایند فروش ارز به زائران را به‌صورت ۲۴ساعته، از روز دوم شهریور ماه سال جاری در بستر برنامه‌ی روبیکا فراهم کرد.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، بهزاد صفری عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک سپه ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور خدمت رسانی مطلوب و تسهیل فرآیند فروش ارز اربعین در بانک سپه (اسکناس دینار مطابق ابلاغ و ضوابط اعلامی بانک مرکزی) به زائرین و عاشقان حضرت اباعبدلله الحسین(ع)، این خدمت از طریق بستر اپلیکیشن روبیکا از تاریخ 2 شهریور آغاز و تا 14 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

دریافت ارز برای اربعین از روبیکا

معاون فناوری اطلاعات بانک سپه در این ارتباط ادامه داد: درخواست فروش ارز برای افراد بالای 18 سال با کنترل تطابق شماره موبایل و اطلاعات هویتی متقاضی صورت می پذیرد و افراد پنج تا 18 سال نیز می توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند.

قابل ذکر است که ثبت اطلاعات در سامانه سنا نیز در زمان فروش اینترنتی به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس و کیف‌پول لاکت‌ولت معرفی شدند

صرافی رمزارز نوبیتکس، روز سی مرداد ماه در رویداد دیفای‌دی از دو محصول جدید خود در حوزه دیفای رونمایی کرد.

IMG 20230825 171152 341 1

این کسب و کار رمزارزی در ورود رسمی خود به رویداد دیفای به معرفی کیف پول نرم‌افزاری غیرامانی لاکت‌ولت و همچنین بستر تبادل غیرمتمرکز نوبی‌دکس پرداخت؛ همچنین نوبیتکس از آغاز رقابت هکاتون با هدف توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه دیفای خبر داد.

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس بعد از معرفی صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس اظهار کرد : در این صرافی غیرمتمرکز معامله به دو صورت آسان(سواپ) و حرفه‌ای انجام می‌شود.

به گفته‌ی راد عملکرد این صرافی با محوریت سفارش‌گذاری آف‌چین است و از این جهت برای سفارش‌گذاری یا لغو آن، کارمزدی از کاربر اخذ نمی‌شود. از طرفی کارمزد در نوبی‌دکس رقابتی است و تراکنش شبکه در آن بدون کارمزد است.

راد در خصوص کیف پول لاکت‌ولت گفت: این کیف پول نرم‌افزاری غیرامانی است و دارایی کاربران در اختیار خودشان است.

مدیرعامل نوبیتکس در ادامه بیان کرد که این کیف پول به صورت مالتی چین از ۹شبکه رمزارزی پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال به تمامی بسترهای دیفای را از طریق ولت کانکت نسخه ۲ در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برگزاری دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده صرافی کریپتولند

۲۸ هزار شاکی و مالباخته

IMG 20230826 155011 349

در تاریخ ۳۰ مرداد دومین جلسه دادگاه علنی پرونده صرافی غیرمجاز معروف به صرافی کریپتولند پیرو اتهام کلاهبرداری شبکه‌ای با حضور متهم ردیف دوم و متهم ردیف سوم، تعدادی از شکات و وکلای آن‌ها، رئیس، مستشار شعبه و نماینده دادستان در شعبه پنجم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران برگزار شد.

طبق گزارش خبرگزاری میزان، براساس کیفرخواست صادره اتهام متهمان مشارکت در تشکیل شبکه سازمان‌یافته، اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق تصدی صرافی غیرمجاز و معاملات رمزارز تحت عنوان صرافی کریپتولند است.

رئیس شعبه پنجم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در ارتباط با این پرونده گفت: «متاسفانه امروز رمزارز‌ها موجب آسیب شده است و عده‌ای از مردم به دلیل عدم توجه به عواقب آن دچار مشکل می‌شوند و احیانا توسط افراد کلاهبردار به دام می‌افتند».

همچنین اظهار داشت: «در جلسه قبل کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و با توجه به عدم حضور متهم ردیف اول در جلسه، دادگاه پس از تفهیم اتهام به متهمان ردیف دوم و سوم و وکلای آن‌ها، هر یک در جایگاه قرار گرفتند و از خود دفاع کردند».

وی به صحبت‌های خود اضافه کرد: «به منظور تسریع در امور و جلوگیری از اطاله دادرسی، ادامه جلسه رسیدگی به روز شنبه چهارم شهریورماه امسال موکول شد».

اضافه شدن باشگاه مشتریان و امکان پیش‌بینی فوتبال در پی‌پاد

IMG 20230826 154950 155

پی پاد از اضافه شدن باشگاه مشتریان و امکان پیش‌بینی‌‌های فوتبالی در این اپلیکیشن خبر داد.

بر اساس گزارش راه پرداخت و به نقل قول از روابط‌ عمومی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کاربران با امکان پیش‌بینی فوتبال می‌توانند هر هفته یک جایزه‌ی ۱۰ میلیون تومانی و پنج جایزه دو میلیون تومانی به قید قرعه دریافت کنند.

بر اساس این گزارش افراد علاقه‌مند برای شرکت در این تورنمنت کافی است پس از نصب آخرین نسخه از نرم‌افزار پی‌پاد، در این پیش‌بینی ثبت‌نام کنند و با ۲۰۰ سکه پیش‌فرض اهدایی، بازی‌های پیش‌ رو را حدس بزنند و به این ترتیب امتیاز خود را افزایش دهند.

شایان ذکر است شرکت‌کنندگان تنها تا پایان هر هفته می‌توانند از امتیازات خود استفاده کنند؛ چراکه با پایان هفته امتیاز هر کاربر صفر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت