پیگیری کلاهبرداری از طریق فیشینگ درگاه پرداخت

گاهی پیش می‌آید، کلاهبردان با شیوه‌های متفاوت از درگاه پرداخت دیگران سو استفاده کنند یا با روش فیشینگ درگاه پرداخت جعلی ایجاد نمایند و اطلاعات کارت را هک کنند. اگر دچار چنین اتفاقی شدید راهکارهای را در ادامه ارائه می‌دهیم تا بتوانید سریع‌تر از جابجایی پول و مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

اقداماتی که بعد از کلاه برداری اینترنتی از طریق درگاه پرداخت باید انجام دهید :

  • بعد از اینکه متوجه شدید از درگاه پرداخت اشتباهی پرداخت انجام دادید، در اولین فرصت به نزدیک ترین دستگاه خود پرداز مراجعه کنید و نسبت به تغییر رمز دوم کارت اقدام نمایید، برخی از اپ بانکی نیز این قابلیت را در برنامه خود نیز دارند و از طریق اپ بانک مورد نظر خود می توانید رمز پویا و رمز کارت را غیر فعال نمایید.
  • اگر متوجه شدید که مبلغ اشتباهی را پرداخت کردید، با استفاده از اطلاعات پرداخت، مانند فیش پرداختی، پیامک بانک، موبایل بانک و… اطلاعات پرداختی خود از جمله شماره تراکنش، شماره رسید و.. را بدست آورید.
  • بررسی کنید که از چه سایت، اپ، فروشگاه و لینکی پرداخت را انجام داده اید تا از طریق آن امکان پیگیری و یافتن صاحب درگاه پرداخت وجود داشته باشد.
  • بررسی کنید که از چه درگاه پرداختی مبلغ را به اشتباه واریز کردید، اگر شرکت پرداخت یار بود سریعا با شرکت تماس بگیرید و گزارش دهید تا عمل تسویه با صاحب درگاه پرداخت انجام نشود و نباید به فردا بکشد.
  • بعد از جمع آوری اطلاعات، به سایت cyberpolice.ir یا حضوری به نزدیکترین سامانه پلیس فتا مراجعه نمایید، و در خواست شکایت خود را تنظیم نمایید، زیرا برای برگشت وجه مالی از صاحب درگاه پرداخت توسط شرکت ارائه دهنده درگاه، نیاز به فرایند نامه نگاری از طریق پلیس فتا باید اعلام شود.

نمونه نامه بازگشت وجه از رایان پی به فرد شاکی

نامه درگاه پرداخت به پلیس فتا

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت