شنبه‌های پرداخت : از آزمایشگاه بانکداری تا سرویس بازگشت وجه

در این هفته از جدیدترین اخبار پرداخت الکترونیکی اگر این مطلب را مطالعه کنید شاید برای شما هم جالب باشد که شرح اخبار مرتبط با راه‌اندازی اولین آزمایشگاه بانکداری در بانک ملی، استقبال مشتریان از چکنو بانک صادرات و نوع محصولات و خدمات جدید بانک‌هایی چون پاسارگارد یا نئوبانک بلوبانک را بدانید. 

راه‌اندازی اولین آزمایشگاه بانکداری در بانک ملی

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار از راه اندازی آزمایشگاه امنیت و کیفیت نرم افزار این بانک به عنوان اولین آزمایشگاه بانکداری در ایران خبر داد. 

ماهیار در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی اعلام کرد: «با توجه به گسترش روزافزون تولید ابزارهاي کاربردي و توسعه سامانه هاي اطلاعاتی و عملیاتی، لزوم به کارگیري روش ها و اصول مهندسی فناوري اطلاعات در مراحل توسعه، مدیریت و پشتیبانی بیش از پیش نمایان می شود و بانک ملی ایران بنابر رسالت ملی خود و در امتداد اقدامات مبتکرانه و راهگشا، این آزمایشگاه امنیت و کیفیت نرم افزار را راه اندازی کرده است.»

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران بیان کرد که در این آزمایشگاه سامانه‌های بانکی در چهار بخش یعنی تست نفوذ سامانه‌های وب، موبایل و دسکتاپبررسی کیفیتی (کارکردی) ارزیابی می‌شوند. 

او تصریح کرد: «این بانک موفق به دریافت تاییدیه‌ استاندارد آزمایشگاه INSO 17025 و INSO 15408 در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، فنون امنیتی، معیار ارزیابی امنیت فناوری اطلاعات و مولفه‌های تضمین امنیتی و نیز استاندارد ISO 25051  در حوزه‌ی مهندسی نرم‌افزار – نیازمندی‌های کیفی سامانه و محصول نرم‌افزاری و ارزشیابی دستورالعمل آزمون از سازمان ملی استاندارد ایران شده است.»

همچنین در این گفت‌‌وگو ماهیار به تشریح اهداف آزمایشگاه امنیت و کیفیت نرم افزار بانک ملی ایران پرداخت و تاکید داشت: «پایش، نظارت، تضمین و تایید تست نفوذ سامانه ها و محصولات موبایلی و محصولات دسکتاپ، پیاده سازی سامانه هاي بانکی در یک محیط شبیه سازي شده جهت تست فرآیندهاي امنیتی، پژوهش و مطالعات تخصصی، ارزیابی امنیتی دوره اي بر روي محصولات و سرویس های بانکی و تحلیل و ارزیابی کدهاي مخرب آسیب رسان محصولات بانکی از مهم ترین اهداف راه اندازی این آزمایشگاه است که در نظر دارد با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح، توان علمی و عملیاتی خود را در اختیار سازمان ها و نهادهای فعال صنعت مالی و اعتباری کشور قرار دهد.»

شرکت آپ ۱۰ درصد سود هر سهم خود را تقسیم کرد 

شرکت آسان‌پرداخت پرشین در روز ۳۱ تیر ماه سال جاری و در طی برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه خود ۱۰ درصد از سود هر سهم را بین سهامداران خود تقسیم کرد.

 با تقسیم ۱۰ درصد سهام، شرکت آپ به ازای هر سهم ۱۸ ریال سود به سهامدان خود می‌دهد. طبق صورت‌های مالی سالانه، آپ در سال ۱۴۰۱سود خالص شرکت در سال گذشته مبلغ۹۹۱.۳۰۶ میلیون ریال بوده است.

در این مجمع علی اکبر فرهانی، مدیر عامل شرکت آپ به شرح عملکرد و وضعیت شرکت آپ پرداخت و ضمن اعلام این‌که ۴۸ درصد تراکنش‌های کشور در دست آپ است به جایگاه آپ در رتبه‌ی اول در تراکنش‌ها اشاره کرد. 

همچنین فراهانی توضیح داد آپ توانسته است در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور با کاهش نیاز به دستگاه ATM و کاهش مصرف کاغذ به واسطه‌ی میزبانی سهم عمده از تراکنش‌های انتقال وجه بشود. 

او اعلام کرد چشم‌انداز آینده‌ی آپ تمرکز بر درآمدزایی از داده‌های ارزشمند با حفظ حدود و قوانین است و با توجه به اصلاح نظام کارمزدها به طور قطع به درآمدهای این شرکت در سال آینده افزدوه خواهد شد.

 صدور بیش از ۶۱۱ فقره چکنو

chekno 1600 01 11 02

 روابط عمومی بانک صادرات با توجه به استقبال از ظریفت‌‌های چکنو بانک صادرات به عنوان اولین چک امن دیجیتالی نظام بانکی از صدور بیش از ۶۱۱ هزار فقره چکنو خبر داد.

 بر اساس این گزارش تعداد چکنوهای صادر شده توسط مشتریان بانک صادرات ایران در بستر همراه بانک در پایان تیرماه امسال به ۶۱۱ هزار و ۵۱۰ فقره افزایش یافته است که از این میان ۶۸ هزار و ۲۰۷ برگ چکنو کارسازی و ۲۸۳.۶ میلیارد ریال در قالب وجوه چک‌های کارسازی شده، منتقل شده است.

طبق آخرین آمارهای بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۲ درصد از چک‌های صادره در نظام بانکی وصول شده و فقط ۷.۸ درصد آنها برگشت خورده‌ که نشان‌دهنده‌ی اعتماد بیشتر به گردش چک در معاملات است؛ همچنین روند استفاده از چک امن دیجیتال یک افق نوین در استفاده از این ابزار پولی را نشان می‌دهد. 

در ادامه‌ی این گزارش، بانک صادرات مزیت‌های مختلف چکنو را معرفی کرده است از جمله: سرعت بالا در صدور و پرداخت چک، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، امنیت بالا و کاهش جرائمی نظیر جعل یا سرقت چک، عدم امکان ویرایش اطلاعات چک پس از صدور، امکان صدور چک در هر زمان و مکان و وصول بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و در نتیجه تسهیل و تسریع در روند معاملات تجاری و بازرگان، مشخص بودن روند نقل و انتقال چک، هزینه مربوط به دریافت دسته چک و نگهداری چک‌های دریافتی، امکان ارسال درخواست و صدور دسته چک بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، و امکان دریافت دسته چک دیجیتال همزمان با دسته چک کاغذی.

دومین جلسه معارفه توسن تکنو

 جلسات معارفه سهام شرکت توسعه فن‌افزار توسن با نشان تجاری «توسن‌تکنو» و نماد معاملاتی «فن‌افزار» در سازمان فرابورس ایران برگزار شد.

  در طی جلسه‌ی دوم در روز یکم مرداد ماه، معاون امور مشتریان و فروش توسن‌‌تکنو اعلام کرد یکی از برنامه‌‌های مهم این شرکت حضور در زنجیره تأمین شرکای این شرکت در خارج از کشور است. این سرکت بازارهای خارجی برای صادرات محصولات خود به خارج از کشور را در دست بررسی دارد.

  او در این جلسه از مزایای مهم شرکت توسن‌تکنو گفت و اعلام کرد توسن‌تکنو به هیچکدام از شرکت‌های PSP در کشور وابسته نیست و همین مورد توسن‌تکنو را به یک تأمین‌کننده تقویت کرده و در ادامه این شرکت را به یک تأمین‌کننده استراتژیک تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است توسن تکنو شرکتی پیشرو در جهت ارائه راهکارهای جامع پرداخت و بانکداری الکترونیک و فروشگاهی است و در فینتک‌هایی مانند «شاپ» و «مانی‌تک» سرمایه‌گذاری کرده است.  

برای اطلاع از اخبار کامل جلسه‌ی دوم می‌توانید به سایت   way2pay.ir/328870 مراجعه کنید. 

سامانه صدور و تسویه الکترونیکی (ستا) پاسارگاد

IMG 20230729 140746 467

روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیکی پاسارگاد جدیدترین محصول این شرکت یعنی سامانه‌ صدور و پرداخت الکترونیکی ستا را ارائه کرد.  

شناسه‌دار کردن واریزی‌ها با ستا: بر اساس گزارش این شرکت هدف سامانه ستا، شناسه‌دار کردن واریزی‌ها و کمک به مدیریت پرداختی‌ها سازمان‌ها به یکدیگر است. سازمان‌ها و شرکت‌ها از طریق سامانه ستا می‌توانند به میزان بدهی مد نظر، برای مشتریان خود قبض صادر کنند.

به طور کلی افراد می‌توانند برای هر مشتری قبض مربوط به بدهی تعریف کنند که شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت است و در ادامه با کمک پنل پیامکی، اطلاع‌رسانی به تمام افراد ثبت‌ شده در سامانه را تسهیل کنند. 

با کمک این سامانه علاوه بر تسویه مبالغ با سازمان اولیه، گزارش مفصلی از پرداختی‌ها به سازمان ارائه خواهد شد که از طریق این گزارش وضعیت تمام واریزی‌ها با اطلاعات تکمیلی آن قابل دستیابی است‌. 

ستا به عنوان محصول جدید شرکت پرداخت الکترونیکی پاسارگاد دارای امکانات متنوعی از جمله: شناسایی پرداخت‌کننده، زمان و علت پرداخت، گزارش مفصل و پردازش پرداختی‌ها است که این امکانات با توجه به کم کردن هزینه‌های جمع‌آوری مطالبات و حسابرسی و تسویه‌های منظم روزانه باعث کاهش هزینه‌های سازمان‌ها می‌شوند.

از طرفی ستا با وجود شبکه پرداخت گسترده در کانال‌های مختلف به ارائه خدمات پرداخت قبض در بستر امن بانک و شبکه شاپرک در اینترنت، اپلیکیشن‌ها، خودپرداز و پایانه‌های فروشگاهی می‌پردازد.‌

 پرداخت تسهیلات با سود ۶ تا ۲۳ درصدی به صاحبان خدمات پرداخت بانک پاسارگاد

2ac19845 b44e 4764 b93a 04f8b2d1a439

بانک پاسارگاد اعلام کرد دارندگان دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت اینترنتی پاسارگاد، می‌توانند بر اساس جمع «امتیاز ناشی از ماندگاری وجود در حساب‌های خود» و «امتیاز ناشی از تراکنش‌های دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت اینترنتی»، از تسهیلات این بانک تا ۳.۵ برابر امتیاز خود، با نرخ سود بین ۶ تا ۲۳ درصد برخوردار شوند. 

طبق گزارش روابط عمومی، بانک پاسارگارد این تسهیلات را در اختیار دارندگان دستگاه‌های کارتخوان فعال بانک پاسارگاد با حداقل ۱۰ تراکنش یا حداقل ۱۵ میلیون ریال مبلغ مجموع تراکنش‌ها در ماه قرار می‌گیرد؛ همچنین صاحبان درگاه‌های پرداخت اینترنتی پاسارگاد که حداقل ۳ ماه از انجام اولین تراکنش آن گذشته و دارای یکی از سپرده‌های ذخیره قرض‌الحسنه جاری، سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی و حساب دیجیتال هستند. 

از طرفی دارندگان ابزارهای خدماتی با شرط اتصال کارت‌خوان یا درگاه پرداخت مشتری به حساب‌های مشتری نزد بانک پاسارگاد هم مشمول این تسهیلات می‌شوند؛ در صورتی که مشتری صاحب چند دستگاه کارت‌خوان یا درگاه اینترنتی باشد، با فعال‌بودن حداقل یکی از دستگاه‌ها نیز مشمول می‌شود‌. 

مدل امتیازدهی بانک پاسارگاد در ارائه‌ی این تسهیلات به شکل زیر است: 

  •   امتیاز مشتری، برابر خواهد بود با مجموع “امتیاز مراوده” (هر ۱۰۰ هزار تومان روزانه در حساب، معادل ۱ امتیاز) و “امتیاز تراکنش” (هر تراکنش خرید بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان معادل ۱ امتیاز)
  • سقف امتایز هر پدیرنده برابر خواهد بود با حداکثر مقدار معادل امتیاز مراوده 
  • تراکنش‌های «پرداخت قبض»، «پرداخت شارژ» و … در میزان امتیاز تراکنشی در نظر گرفته نخواهد شد‌.  
  •  اتصال چندین دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت اینترنتی به یک سپرده مشتری، مجموع امتیازهای تراکنشی برای مشتری لحاظ می‌شود.
  • مبلغ، مدت، نحوه بازپرداخت (یکجا یا اقساطی) و وثیقه تسهیلات، بر اساس درخواست مشتری و پس از مراجعه او به بانک پاسارگارد تعیین می‌شود و به ظرفیت متقاضی، متناسب با «امتیاز کسب‌شده» و «ضریب اعطای تسهیلات» بستگی دارد. 

ارائه سرویس بازگشت وجه برای کاربران بلوبانک 

xblubank1401 10 18.jpg.pagespeed.ic .rp4J8OC2rK

روابط عمومی بلوبانک از ارائه‌ی سرویس برگشت پول یا Cash back در بلوبانک خبر داد. 

با کمک این سرویس زمانی که کاربران با بلوکارت خود از فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید کنند، درصدی از مبلغ پرداخت‌شده به حساب‌شان بازگرداننده می‌‌شود. 

برای مشاهده فهرست کامل کسب‌وکارهای همکار با بلوبانک، کاربران با مراجعه به منوی «پاداش» در اپلیکیشن می‌توانند فهرست کامل همراه نشانی یا وب‌سایت کسب‌وکارهای طرف قرارداد با بلوبانک را مشاهدا کنند.  مراجعه کنید. از طرفی کاربران بلوبانک این امکان را دارند که با خرید از فروشگاه‌های فیزیکی یا وب‌سایت آن‌ها از این مزیت استفاده کنند.  

بر اساس این گزارش سرویس برگشت پول در بوبانک شامل تمام کارت‌خوان‌ها یا درگاه‌های پرداخت می‌شود و تنها شرط لازم برای دریافت این پاداش، پرداخت با کارت بانکی بلوبانک است. از فروشگاه‌های آنلاینی که شروع به همکاری با بلوبانک کرده‌اند می‌توان به مقداد ‌آی‌تی، ازکی، خانومی، فیتامین، نوار، ۳۰ بوک و سام‌هوم اشاره کرد. 

قابل ذکر است کاربران بلوبانک می‌توانند پیام‌های خود را مبنی بر کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس برگشت پول (Cash back) یا اعلام آمادگی برای همکاری در این طرح به ایمیل partnerships@blubank.com ارسال کنند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت