درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از کاربردهای درگاه پرداخت اینترنتی، به منظور مدیریت بهتر صندوق‌های قرض‌الحسنه خواهد بود. این موسسات مالی اصولا از تعدادی اعضای مختلف تشکیل می‌شوند که برای پرداخت اقساط و دریافت وام، یک حساب بانکی به موسسه ارائه کرده‌اند. در ادامه به بررسی تمام مزایا و ویژگی‌های درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه خواهیم پرداخت.

سرویس‌های متنوع درگاه پرداخت رایان‌پی

درگاه پرداخت رایان‌پی اصولا سرویس‌های متنوعی را ارائه می‌کند که پذیرندگان می‌توانند بر اساس نوع نیاز و شرایط خود، این سرویس‌ها را انتخاب و دریافت کنند. برای نمونه سرویس لینک پرداخت با تمام امکانات جانبی و کاربردی که دارد می‌تواند سرویس مالی مناسبی برای صندوق‌های قرض‌الحسنه باشد. البته این موسسات می‌توانند درگاه پرداخت رایان‌پی را نیز دریافت کنند و سپس از سرویس لینک پرداخت و دیگر خدمات این درگاه بهرمند شوند. لینک پرداخت رایان‌پی سرویسی نوین است که کارکرد ساده‌ای دارد و امکانات جانبی آن می‌تواند برای مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیار مفید واقع شود.

سرویس لینک پرداخت رایان‌پی

لینک پرداخت را می‌توان به عنوان بهترین و ساده‌ترین روش پرداخت آنلاین معرفی کرد. پرداخت‌یارهایی مانند رایان‌پی با ارائه‌ی لینک پرداخت، الزام داشتن سایت را از پیش پای پذیرندگان برداشته‌اند. از این رو لینک پرداخت را درگاه بدون سایت نیز می‌گویند. اما لینک پرداخت چیست؟

این سرویس، لینک الکترونیکی کوتاهی است که کاربر با کلیک کردن روی آن می‌تواند وارد صفحه‌ی پرداخت شود و عملیات واریز وجه آنلاین را انجام دهد. ویژگی‌هایی مانند امنیت بالا، سهولت استفاده و سرعت بالای انجام تراکنش‌ها، میزان استفاده از لینک پرداخت را در میان پذیرندگان افزایش داده است. از این رو توصیه می‌کنیم با توجه به توضیحاتی که در ادامه خواهیم آورد، صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز از سرویس درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه رایان‌پی استفاده کنند.

سرویس لینک پرداخت رایان پی

مزایای درگاه اینترنتی صندوق قرض‌الحسنه رایان‌پی

صندوق‌های قرض‌الحسنه، اصولا از اعضایی تشکیل می‌شوند که باید در موعدهای مشخصی مراودات مالی مدونی را با صندوق برقرار کنند. برای ساده‌سازی روند مراودات مالی اعضاء صندوق قرض‌الحسنه با مدیریت این موسسات، درگاه پرداخت رایان‌پی و به ویژه سرویس لینک پرداخت از مزایای بسیاری برخوردار خواهد بود. در زیر به برخی از مزایای مهم درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه رایان‌پی خواهیم پرداخت.

1. سهولت دریافت وجه از اعضاء

اولین مزیت درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه و لینک پرداخت، ساده‌سازی روند دریافت اقساط و به‌طور کلی دریافت وجه از اعضاء صندوق خواهد بود. اول این‌که پذیرنده می‌تواند به تعداد نامحدود لینک پرداخت بسازد و برای هر یک از اعضاء لینک پرداخت مخصوص به او را ارسال نماید. ارسال لینک پرداخت از طرق مختلفی مانند: پیامک، انواع پیام‌رسان‌های اینترنتی، ایمیل و… امکان‌پذیر است. عضو صندوق نیز می‌تواند به راحتی و فقط با کلیک بر لینک مورد نظر وارد صفحه‌ پرداخت موسسه شود و آن‌جا تراکنش آنلاین انجام دهد.

توجه داشته باشید که برای پرداخت‌های جمعی در موعدهای مقرر نیز امکان ارسال یک لینک پرداخت مشترک برای تمام اعضاء وجود دارد. در این موارد، مدیریت لینک پرداخت را همراه توضیحات در گروه اعضاء صندوق ارسال می‌کند و اعضاء به سادگی عملیات پرداخت آنلاین اقساط را انجام می‌دهند.

سهولت دریافت وجه

2. روش‌های مختلف تسویه و واریز وام‌ها

مدیریت صندوق قرض‌الحسنه می‌تواند به کمک خدمات متنوع درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه رایان‌پی، به روش‌هایی مختلف و کاربردی، واریز وام برای اعضاء صندوق را نیز سامان بدهد. برای نمونه به موارد زیر توجه کنید:

تسویه‌ی عادی: یک روش برای واریز وام این است که مدیریت صندوق طوری برنامه‌ریزی کند که تمام اقساط ابتدا از طریق سرویس‌های آنلاین مالی مثل لینک پرداخت، به حساب خود موسسه واریز شود و پس از رسیدن به حد نصاب وام معین‌شده، مبلغ مورد نظر را از طریق درگاه به حساب فرد وام‌گیرنده واریز نماید. 

کیف به کیف: استفاده از سرویس کیف پول الکترونیکی نیز برای واریز وام می‌تواند روشی ساده و سریع باشد. اگر فرد وام‌گیرنده از درگاه پرداخت استفاده می‌کند، مدیر صندوق می‌تواند از طریق پرداخت کیف به کیف، مبلغ وام را واریز به حساب شخص نماید. در واقع ابتدا اقساط پرداخت‌شده توسط اعضاء صندوق، به حساب کیف پول الکترونیکی موسسه واریز می‌شود و پس از رسیدن به حد نصاب وام، فقط با یک کلیک بر روی گزینه‌ی پرداخت توسط مدیریت، پول به کیف پول وام‌گیرنده منتقل خواهد شد.

اما چنانچه اعضاء صندوق از درگاه شخصی برخوردار نباشند، مدیریت می‌تواند با معرفی آن‌ها به رایان‌پی از طریق عملیات احراز هویت، از شرکت بخواهد تنها سرویس کیف پول دیجیتال را در اختیار افراد معرفی‌شده قرار دهد تا بتواند واریز وجه از طریق کیف به کیف را برقرار سازد. رایان‌پی نیز سرویس کیف پول درگاه پرداخت را در اختیار افراد معرفی‌شده قرار خواهد داد؛ اما دیگر خدمات پنل از جمله درگاه پرداخت، لینک پرداخت و… را برای این افراد غیرفعال خواهد نمود.

بیان این نکته ضروری است که در این موارد رایان‌پی حساسیت بیش‌تری در احراز هویت افراد به خرج خواهد داد؛ زیرا عملیات کیف به کیف یکی از راهکارهای پولشویی به‌شمار می‌رود. در عین‌حال امنیت، سهولت و سرعت بسیار بالای انجام عملیات واریز وجه توسط سرویس کیف به کیف، سبب می‌شود مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه از این سرویس استقبال زیادی به عمل آورند. 

3. مدیریت تراکنش‌ها

سرویس لینک پرداخت رایان‌پی از امکانات کاربردی بسیار مفیدی در پنل مدیریتی برخوردار است. برای نمونه امکان گزارشگیری مستمر بر اساس داده‌های خواسته‌شده، یکی از خدماتی است که مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه از آن برخوردارند. این گزارش‌های منتخب از تراکنش‌ها سبب می‌شود مدیریت همواره به طور کامل به روند پرداخت اقساط، عقب‌ماندگی‌ها، خوش‌حسابی‌ها و… اشراف داشته باشد.

همچنین امکان ایجاد هشدار برای افراد در موعدهای مقرر پرداخت قسط آن‌هم به صورت خودکار از دیگر خدمات پنل مدیریتی لینک پرداخت و درگاه اینترنتی صندوق قرض الحسنه رایان‌پی است.

مدیریت تراکنش ها

4. تسهیم وجوه واریزی

یکی دیگر از ویژگی‌های پنل مدیریتی لینک پرداخت، امکان تسهیم خودکار مبالغ وام‌ها خواهد بود. در واقع به کمک این قابلیت، مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه می‌توانند بر اساس قراردادی هوشمند، به نسبت مبلغ از پیش تعیین شده و به شکلی جداگانه و خودکار، وام هر شخص وام‌گیرنده را به حساب او واریز نمایند. این قابلیت به ویژه در زمینه‌ی هزینه‌های حسابداری بسیار موثر است و سبب‌ساز کاهش هزینه‌های مصرفی موسسات مالی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت