معرفی جامع درگاه پرداخت زرین پال

زرین پال اولین و از معتبرترین شرکت‌های پرداخت‌یار در ایران است که به صاحبان تمام کسب‌وکارهای اینترنتی سیستم درگاه پرداخت ارائه می‌دهد. درگاه پرداخت زرین پال که در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است در تجارت الکترونیک سهم بزرگی دارد و به بسیاری از دارندگان کسب‌وکارها و فروشندگان اینترنتی امکان می‌دهد راه پرداخت را برای مشتریان‌شان هموار و مبالغ مربوط به محصولات و خدمات خود را به آسانی و در بستری امن دریافت کنند. اما برای این‌که بیشتر با این درگاه و جزئیات خدمات آن آشنا شوید در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به معرفی جامع درگاه پرداخت زرین پال بپردازیم.‌

نگاهی به درگاه پرداخت زرین پال

در دنیای خدمات پرداخت، زرین پال از آن‌ دسته نام‌های آشنا است؛ چراکه به عنوان اولین شرکت پرداخت‌یار در ایران همیشه سعی در ارائه‌ بهترین درگاه به کاربران خود را داشته است. در واقع این شرکت مانند یک واسط بین فروشندگان و شرکت‌های psp قرار می‌گیرد و به ازای دریافت مقدار کارمزدی، سیستم درگاه واسط در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد.

این شرکت از تکنولوژی‌ها پیشرفته‌ای برای ایجاد امنیت استفاده می‌کند و با وجود افزونه‌های متعدد و ایجاد سهولت در انجام تراکنش‌، خدمات مختلفی را در اختیار متقاضیان از جمله کسب و کارهای اینترنتی، ارائه‌دهندگان خدمات رمزارز، پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال (VOD)، بازارگاه‌ها (Marketplace)، سرویس‌‌دهندگان و همچنین بازی‌سازان قرار می‌دهد. از ویژگی‌های مهم زرین پال می‌توان به پذیرش انواع کارت‌های بانکی، امکان استفاده از کیف پول آنلاین، قابلیت تسهیم حساب و سهولت در استفاده از این سیستم اشاره کرد.

مراحل ثبت نام در زرین پال

شما کار آسانی در پیش دارید به این ترتیب که باید ثبت‌نام خود را انجام بدهید و یک حساب کاربری در زرین پال ایجاد کنید.

مرحله اول: به سایت زرین پال مراجعه کنید و بعد از درج مشخصات اولیه‌ی خود، یعنی نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه روی دکمه‌ی “ثبت نام” بزنید.

مرحله دوم: یک پیامک حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد می‌توانید وارد صفحه پنل مدیریت زرین پال بشوید.

مرحله سوم: در این صفحه‌ لازم است اطلاعات تکمیلی خود یا کسب و کارتان را وارد کنید.

ثبت نام زرین پال

مرحله چهارم: به طور کلی شما باید حساب‌تان را تایید کنید. در واقع زرین پال مبلغ کمی را به حساب بانکی یا کارت بانکی شما منتقل می‌کند تا شما مبلغ را در حساب خود در زرین پال وارد کنید و در ادامه حساب‌تان تایید شود.

بعد از این‌که حساب‌تان تایید شد، می‌توانید از طریق خدمات زیر به سمت انجام فرایند پرداخت بروید:

  • می‌توانید از یک کد پرداخت در وبسایت خود استفاده کنید
  •  از قابلیت دریافت پرداخت درون برنامه‌ای زرین پال بهره ببرید
  • می‌توانید از لینک پرداخت مستقیم زرین پال را دریافت و آن را به مشتریان خود ارسال کنید

مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت درگاه پرداخت زرین پال

  • بارگزاری تصویر کارت ملی
  • تکمیل فرم احراز هویت در زرین‌پال
  • آدرس محل زندگی یا کسب و کار
  • شماره حساب بانکی
  • ارائه‌ی اینماد یا نماد اعتبار الکترونیکی برای سایت‌های فروشگاهی
  • ارائه‌ی کد مالیاتی

مزایای زرین پال

  • سرعت بالا در پرداخت‌ها و دریافت وجوه
  • امنیت آن مطابق با استناندارهای شاپرک است و این شرکت از رمزنگاری قوی و پروتکل‌های امنیتی
  • دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته و خدمات مشتریان حرفه‌ای
  • دارای متنوع‌ترین افزونه‌ها همراه با آموزشِ نحوه اتصال و پشتیبانی فنی
  • مسیردهی هوشمند در جهت کاهش تراکنش‌های ناموفق

معایب زرین پال

  • نیازمند ارائه‌ی اینماد
  • مبلغ کارمزد برای برخی کسب و کارها بالا است
  • محدودیت در انتقال وجه به حساب بانکی در برخی موارد
  • نیازمند اشتراک سرویس پرداخت یک‌پارچه برای استفاده از برخی امکانات
  • ارائه‌ی کد مالیاتی

خدمات زرین پال

زرین پال خدمات و محصولات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در زیر به شرح مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

درگاه پرداخت اینترنتی

این شرکت سیستم قدرتمندی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانند پرداخت‌های آنلاین را با کارت‌های عضو شبکه شتاب و بانکی در کمترین زمان و به آسانی انجام بدهند. این درگاه با ویژگی مسیردهی هوشمند باعث کاهش تراکنش‌های ناموفق می‌شود.

از آن‌جایی که این درگاه از افزونه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند به راحتی قادر هستید درگاه پرداخت را به سایت فروشگاه خود متصل کنید.

زرین لینک

احتمالاً می‌دانید که این روزها بسیاری از کسب‌کارها در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت دارند و خرید و فروش در این پلتفرم‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو است. برای‌ این‌که فرایند پرداخت برای صاحبان این نوع فروشگاه‌ها هموار شود زرین پال سرویس زرین لینک را ارائه می‌دهد.

با زرین لینک شما به عنوان کاربری که وب سایت ندارید و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید می‌توانید برای هر محصول خود یک قیمت مجزا در نظر بگیرید و برای هر محصول یا خدمات‌تان یک لینک پرداخت اختصاصی بسازید و حتی توضیحی کوتاهی راجع‌به آن درج کنید و در زمان نیاز در اختیار مشتریان قرار بدهید.‌ به این ترتیب مشتریان با ورود به لینک با جزئیات بیشتری از آن محصول (فیزیکی یا غیر فیزیکی) آشنا می‌‌شوند و در ادامه پرداخت خود را با اطمینان بیشتری هم انجام می‌دهند. از طرفی می‌توانید از این لینک در پرداخت‌های شخصی به طور مثال خرید، پرداخت، یا انتقال مبلغ به یک حساب دیگر بدون مبلغ از پیش تعیین شده استفاده کنید.

زرین کارت

زرین کارت مانند کارت‌های بانکی دیگر است و تمام امکانات و ویژگی‌های کارت‌های بانکی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با این کارت عملیات مختلف از جمله پرداخت اینترنتی، پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، دستگاه کارتخوان و قابلیت انتقال و برداشت وجه قابل انجام است.

زرین کارت

مزیت اصلی زرین کارت این است که شما به عنوان کاربر با دریافت آن و تسویه‌حساب به مقصد آن می‌توانید از تعرفه‌ی کارمزد کم‌تر در روزهای عادی و همچنین کارمزد رایگان در سه‌شنبه‌های طلاییِ زرین‌پال بهره‌مند بشوید.

زرین پلاس

زرین پلاس خدمات جذابی است که باعث می‌شود کسب و کارها در هر مقیاسی که باشند با در دست داشتن ابزاری قدرتمند به سمت وفادارسازی مشتریان و در نتیجه افزایش فروش محصولات خود بروند.

در واقع کاربران زرین‌پلاس این امکان را دارند که با خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با زرین‌پلاس تا سقف ۴۰ درصد از مبلغ خریدشان را در حساب کاربری خود دریافت کنند. با این خدمات امکان دریافت مبلغ را هم به صورت نقدی دارند هم می‌توانند از سایر امکانات اپلیکیشن بهره‌مند شوند.

سرویس استرداد وجه زرین‌پال

در صورتی که نیاز به بازگشت وجه وجود داشته باشد با کمک سرویس استرداد وجه این عمل قابل انجام است. به طور مثال با توجه به تغییر یا لغو سفارش مشتریان، واریزی‌های اشتباه یا وجود دلیل دیگری برای بازگرداندن وجه به خریدار می‌توانید با کمک این سرویس تمام مبلغ واریز شده یا حتی بخشی از آن را به شکل خودکار، به حساب خریدارن برگردانید.

سرویس تسهیم فردایی

اگر در سود کسب‌وکار خود شرکاء یا افراد ذی‌نفعی دارید با کمک این سیستم می‌توانید از مجموع مبالغ پنل کاربری خود مبلغی را مشخص کنید تا به صورت تسویه روزانه و روز بعد از ثبت درخواست، مبلغ تعیین شده به حساب ایشان واریز شود. در استفاده از این سرویس محدودیت خاصی برای تعداد و مبلغ واریزی و حساب‌های بانکی انتخابی وجود ندارد. البته انجام تسهیم فردایی برای درخواست‌هایی با مبالغ ۱۰۰ میلیون تومان ثبت می‌شود.

کارمزد درگاه پرداخت زرین پال

پرداخت‌یار زرین پال برای هر تراکنش انجام شده مقدار کارمزدی را از مبلغ تراکنش کسر می‌کند. این کارمزد ممکن است برای هر نوع تراکنش بر اساس قوانین و تعرفه‌های زرین پال تعیین می‌شود.

  • تسویه‌‌ حساب در ماه اول‌ به صورت رایگان است البته کارمزد شاپرک کسر می‌شود
  •  تسویه‌ حساب به حساب بانکی ۱٪ تا سقف ۴،۰۰۰ تومان + ۱۲۰ تومان به ازای انجام هر تراکنش
  •  زرین‌‌ لینک۰.۰۲‌٪ تا سقف ۱۰،۰۰۰ تومان + ۲۰۰ تومان به ازای انجام هر تراکنش
  • کارمزد سرویس استرداد وجه ۱۵۰۰ تومان مبلغ پایه + ۲۵۰ تومان به ازای اضافه شدن هر یک میلیون تومان به مبلغ واریزی
  • کارمزد استفاده سرویس تسهیم فردایی به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان؛ ۵۰۰ تومان + ۰.۱ درصد از مبلغ هر تراکنش

تسویه حساب زرین پال

بعد از محاسبه‌ی کارمزد و کسر مبلغ کارمزد از هر تراکنش، پرداخت‌یار زرین پال مبلغ باقی‌مانده را به حساب متصل به درگاه واریز می‌کند. این مبلغ حداکثر یک روز پس از انجام تراکنش و تا ساعت ۱۷ واریز می‌شود. لازم به ذکر است تسویه‌ حساب در روزهای تعطیل رسمی انجام نمی‌شود و به روز پس از تعطیلی موکول می‌شود.

کلام نهایی: در این مقاله سعی کردیم به طور جامع به معرفی درگاه پرداخت زرین پال به عنوان یکی از درگاه‌های پرداخت معتبر در ایران بپردازیم. با مطالعه‌ی مطلب از مزایا و معایب، خدمات و محصولات، چگونگی ثبت نام و مقدار کارمزد زرین پال و موارد دیگر مطلع خواهید شد‌

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی جامع درگاه پرداخت زرین پال»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت