نحوه ساخت فروشگاه در واتس اپ

اپلیکیشن پرطرفدار واتس اپ، نه تنها به محیطی برای ارتباطات فردی تبدیل شده، بلکه به عنوان یک پلتفرم موثر برای راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین نیز شناخته می‌شود.

در این مقاله، به بررسی امکانات و فرصت‌های ساخت فروشگاه در واتس اپ خواهیم پرداخت و نحوه‌ی استفاده از این پلتفرم را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ توضیح خواهیم داد.

مزایای ساخت فروشگاه در واتس اپ 

  • با داشتن فروشگاه در واتس اپ، به راحتی با مشتریان خود در تماس هستید و نیازها و سوالات آن‌ها را پاسخ می‌دهید.
  • واتس اپ به شما امکان ارتباط مستقیم با مشتریان را می‌دهد، این امر به بالا بردن اعتماد و ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبین کمک می‌کند.
  • با ارائه خدمات شخصی‌تر و اختصاصی‌تر به مشتریان به کمک امکانات واتس اپ، تجربه خرید آن‌ها در فروشگاه شما ارتقاء پیدا می‌کند‌.
  • از ویژگی‌های چت واتس اپ، می‌توان در اموری مثل پشتیبانی زنده، مشاوره و ارسال پیام‌ در فرآیند خرید، استفاده کرد.
  • واتس اپ امکان پرداخت آسان را نیز فراهم می‌کند و مشتریان می‌توانند به راحتی هزینه‌ خریدهای خود را پرداخت کنند.
  • اکثر افراد از واتس اپ برای مکالمات روزمره استفاده می‌کنند، بنابراین فروشگاه شما محیطی آشنا و قابل اعتماد برای مشتریان‌تان خواهد بود.
  • راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه در واتس اپ، در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر هزینه‌های کم‌تری را به همراه خواهد داشت.

مزایای ساخت فروشگاه در واتس اپ

ساخت فروشگاه در واتس اپ و مدیریت آن

در فرآیند ساخت فروشگاه در واتس اپ ابتدا باید نوع کالا یا خدمتی که می‌خواهید در فروشگاه‌تان ارائه دهید را مشخص کنید.

محصولات خود را آماده کنید. باید تصاویر با کیفیت و توضیحات کاملی برای هر‌کدام از آن‌ها ارائه دهید.

اگر حساب کاربری تجاری در واتس اپ ندارید، آن را ایجاد کنید. این حساب به شما امکانات بیش‌تری مانند استفاده از ویژگی‌های کسب‌وکار و ابزارهای ارتباطی را می‌دهد و برای ساخت فروشگاه در واتس اپ الزامی است.

واتس اپ امکان ایجاد کاتالوگ محصولات و خدمات را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. از این ویژگی برای نمایش محصولات و قیمت‌ها استفاده کنید.

باید بتوانید روش‌های مختلف پرداخت را به مشتریان‌تان ارائه دهید؛ روش‌هایی مانند پرداخت آنلاین از طریق لینک پرداخت و… یا پرداخت نقدی هنگام تحویل کالا و محصولات. برای مدیریت بهتر فروشگاه واتس‌اپی، با استفاده از ویژگی‌های چت واتس اپ، با مشتریان در تماس باشید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

این اطمینان را به مشتریان‌ بدهید که پس از خرید، خدمات پشتیبانی دریافت می‌کنند و به هرگونه سوال یا مشکل آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

از ویژگی‌های متنوع واتس اپ برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، پیام‌های هدایت‌شده و به‌روزرسانی‌های مرتبط با کسب‌ و کار خود استفاده کنید.

با استفاده از آمار و اطلاعات در دسترس، عملکرد فروشگاه خود را بررسی و تغییراتی را اعمال کنید که در نهایت به بهبود عملکرد و افزایش فروش کمک کند.

همچنین، در طراحی و مدیریت فروشگاه خود، از راهنمایی‌ها و منابع آموزشی ساخت فروشگاه در واتس اپ نیز استفاده کنید.

چگونه حساب کاربری تجاری در واتس اپ بسازیم؟

  1. نصب اپلیکیشن واتس اپ: اگر اپلیکیشن واتس اپ را نصب ندارید، ابتدا آن را از یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل دانلود و نصب کنید.
  2. ورود به حساب کاربری موجود یا ایجاد حساب جدید: اگر قبلاً حساب کاربری واتس اپ داشته‌اید، وارد آن شوید. در غیر این صورت، یک حساب کاربری جدید بسازید.
  3. وارد کردن شماره تلفن تجاری: در حین ایجاد حساب کاربری، شماره تلفن تجاری خود را وارد کنید. این شماره متصل به حساب کاربری تجاری شما خواهد شد.
  4. تأیید شماره تلفن: شماره تلفن تجاری شما باید تأیید شود. این تأیید به صورت پیامکی یا از طریق تماس تلفنی انجام می‌شود.
  5. انتخاب نام تجاری: حالا باید نام تجاری خود را انتخاب کنید که در ادامه به عنوان نام تجاری شما نمایش داده می‌شود.
  6. تکمیل پروفایل تجاری: اطلاعات مرتبط با کسب‌ و کار خود را وارد کنید، از جمله توضیح مختصری درباره کسب‌ و کار، آدرس وب‌سایت، آدرس فیزیکی، لوگو و تصاویر.
  7. تأیید هویت: در این مرحله ممکن است از شما درخواست شود هویت خود را تأیید کنید تا از ایجاد حساب‌های تجاری جعلی جلوگیری شود.
  8. استفاده از ویژگی‌های کسب‌ و کاری: هنگامی که حساب کاربری تجاری شما ایجاد شد، می‌توانید از ویژگی‌های کسب و کاری و ابزارهای ارتباطی واتس اپ برای مدیریت بهتر کسب‌ و کار خود استفاده کنید.

حساب کاربری تجاری واتس اپ

توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است بسته به نسخه واتس اپ و منطقه جغرافیایی شما کمی متفاوت باشند. همچنین، اطلاعات به‌روز و توضیحات دقیقی که در هنگام ایجاد حساب تجاری در خود اپلیکیشن واتس اپ نمایش داده می‌شوند را نیز با دقت بررسی کنید.

چگونه ظاهر فروشگاه آنلاین واتس‌ اپی را شکل بدهیم؟

برای شکل دادن به ظاهر فروشگاه خود در واتس اپ و ایجاد یک تجربه دیداری جذاب، از ویژگی‌ها و امکانات موجود در واتس اپ برای کسب‌ و‌ کارها استفاده کنید.

  • استفاده از ویژگی کاتالوگ محصولات: با استفاده از این ویژگی، می‌توانید محصولات خود را به شکل کاتالوگ در فروشگاه واتس اپ نمایش دهید. هر محصول شامل تصویر، نام، توضیحات و قیمت خواهد بود.
  • اضافه کردن تصاویر با کیفیت: تصاویر با کیفیت و جذابی برای محصولات خود انتخاب کنید تا تاثیر بهتری بر مشتری داشته باشد.
  • استفاده از لینک‌های تصویری: لینک‌های تصویری برای محصولات خود ایجاد کنید که با کلیک روی تصویر، مشتری به صفحه‌ای که محصول با جزئیات بیش‌تری نمایش داده می‌شود، منتقل گردد.
  • استفاده از پیام‌های هدایت‌شده: پیام‌های هدایت‌شده برای مشتریان ارسال کنید تا از این طریق، آن‌ها را به قسمت‌های مختلف فروشگاه یا به پیشنهادات خاص هدایت کنید.
  • استفاده از لینک‌های وب: در این بخش می‌توانید لینک‌های مرتبط با وب‌سایت خود، صفحات محصولات، بلاگ یا محتواهای اضافی دیگر را ارسال کنید.
  • توضیحات دقیق و جذاب: توضیحات محصولات را به صورت دقیق و جذاب ثبت کنید تا مشتریان به درستی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد هر محصول را دریافت کنند.
  • استفاده از لوگو و برندینگ: اگر لوگو یا برندینگ خاصی دارید، از آن‌ها در تصاویر و اطلاعات خود استفاده کنید تا روند شناخت برند شما در میان مشتریان‌تان تقویت شود و سرعت بگیرد.
  • توجه به طراحی و زیبایی: طراحی صفحه‌ها، تصاویر محصولات و محتواهای موجود را به طور کلی جذاب و زیبا نگه دارید تا تجربه خرید مشتریان بهبود یابد.

ظاهر فروشگاه واتس اپ

استفاده از این نکات به شما کمک خواهد کرد تا فروشگاه خود را در واتس اپ با ظاهری حرفه‌ای و جذاب به نمایش بگذارید و مشتریان خود را بهتر جلب کنید.

استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات در محیط واتس اپ

ایجاد یک حساب کسب‌ و کار رسمی با اطلاعات کامل و جذاب، به شما کمک می‌کند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.

از طرف دیگر ارسال پیام‌های متنی، عکس یا ویدئو به مشتریان واقعی و فعال که موافقت خود را برای دریافت اطلاعیه‌ها داده‌اند، سبب افزایش تعاملات می‌شود.

همچنین ایجاد گروه‌های مخصوص برای موضوعات مشترک یا ارسال اخبار و تخفیف‌ها به لیست‌های پخش، به شما امکان ارتباط با گروه‌های بزرگی از مخاطبان را می‌دهد.

ارسال محتواهای مفید و جذاب مانند: مقالات، ویدیوها، گیف‌ها و نکته‌های روز، مخاطبان را به حساب شما جذب می‌کند.

از امکاناتی مانند کاتالوگ محصولات، دکمه‌های پرسش‌وپاسخ خودکار و پرداخت آنلاین درون واتس اپ برای فروش و ارتقاء محصولات خود استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تصاویر یا ویدیوهای کوتاه را به مدت محدودی در استوری‌های واتس اپ خود به نمایش بگذارید.

واتس اپ می‌تواند به عنوان یک ابزار پشتیبانی موثر عمل کند. به سوالات مشتریان پاسخ دهد و به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کند.

با اطلاع‌رسانی درباره رویدادها، وبینارها یا قرار ملاقات‌های آینده، ارتباط خود را با مشتریان‌تان تقویت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت