همه چیز درباره وام ایزی پی و انتقال اعتبار آن

قطعاً می‌دانید که در شرایط اقتصادی موجود یکی از بهترین خدمات مالی می‌تواند خرید اقساطی آن هم از طریق اعتبار مالی باشد. وام ایزی پی یا در واقع تسهیلات خرید اقساطی ایزی پی یکی از این خدمات جذاب است که برای یک دوره ی یک ساله بعد از احراز هویت و بررسی مدارک شما و همچنین اعتبارسنجی در زمان کوتاهی در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما برای این‌که در چند و چون تسهیلات خرید ایزی پی قرار بگیرید در ادامه قصد داریم به طور جزئی اطلاعات لازم را در این زمینه بیان کنیم.

تسهیلات خرید اقساطی ایزی پی چیست؟

شاید ایزی پی را با بلیت‌های الکترونیکی و بلیت‌های مترو به یاد بیاورید. این سامانه که محصول شرکت توسکن است با ارائه‌ی خدمات بانکی و الکترونیکی روی کار امد و در حال حاضر هم در اپلیکیشن خود خدمات بسیاری از جمله خدمات کارت، عوارض آزاد راهی، پرداخت قبوض، شارژ موبایل، بسته‌ی اینترنتی ارائه می‌دهد، اما در چند سال اخیر خدمات اعتباری خرید اقساطی هم به این سامانه اضافه شده است که از طریق بلوبانک که زیرمجموعه‌ی بانک سامان است انجام می‌شود. شما به عنوان دریافت کننده‌ی وام می‌توانید بسیاری از کالاها و خدمات مورد نیاز خود را به شکل حضوری یا آنلاین از طریق فروشگاه‌های بازارچه ایزی پی تهیه و اقساط آن را در زمان مقرر پرداخت کنید.

شما به راحتی این امکان را دارید که چک، سفته یا رمز ارز را به عنوان ضمانت خرید نزد ایزی پی امانت بگذارید و اعتبار مد نظرتان را بگیرید. البته ایزی پی امکان خرید از طریق کد ووچر را هم فراهم کرده است که می‌توانید کد دریافتی ووچر را در هر فروشگاه آنلاینی هزینه کنید و خدمات یا کالای مد نظرتان را بگیرید.

نکته: در حال حاضر سامانه ایزی پی ضمانت مبتنی بر رمزر ارز را راه‌اندازی نکرده است و به دنبال مهیا کردن زیر ساخت‌های آن است.

ایزی پی

مزایای اعتبار وام ایزی پی

  • امکان خرید اعتباری برای کاربران قبلی سامانه ایزی پی با بهره‌ی صفر تا سقف ۵ میلیون تومان ( اگر قبلاً در ایزی‌پی ثبت‌نام داشته‌ باشید با ارائه‌ی چک تضمینی و انجام مراحل دریافت اعتبار بعد از تایید می‌توانید از فروشگاه‌های بازارچه ایزی پی تا سقف ۵ میلیون تومان خرید کنید و در ادامه یک ماه بعد بدون هیچ سود و بهره‌ای آن مبلغ را برگردانید.)
  • بازارچه خرید اقساطی ایزی پی از تنوع بالایی برخوردار است و بیش از ۱۰۰ برند را دارد. از این طریق شما این امکان را دارید که لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم نوزاد و کودک، لوازم ورزشی، امکانات مرتبط با سفر و دوره‌های آموزشی را خرید کنید.
  • از طریق این خدمات مالی و اعتباری می‌توانید لوازم استوک مثل لپ‌تاپ استوک خریداری کنید.

مدارک لازم برای دریافت اعتبار ایزی پی

برای احراز هویت نیاز است اطلاعات فردی خود را به طور کامل درج و تصویر یک برگه چک صیادی جدید(بنفش) را بارگذاری کنید.

توجه داشته باشید چک ضامن مورد تایید نیست و حتماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. بهتر است بدانید کاربرد چک‌ صیادی بنفش مانند چک‌های قدیمی است با این تفاوت که یک شناسه‌ی ۱۶ رقمی دارد و برای معامله باید آن‌ را در سامانه صیاد ثبت کنید. چک‌ صیادی(بنفش) بعد از ثبت توسط صادرکننده باید از طرف پذیرنده تائید شود.

مقدار مبلغ تسهیلات و اقساط اعتبار ایزی پی

تسهیلات اعتبار خرید ایزی پی در حال حاضر از ۲۰ میلیون تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به صورت ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰ ،۸۰ ، ۹۰ و ۱۰۰ میلیون تومان مشخص شده است.

البته اشاره کردیم مبلغ وام بدون بهره که تا سقف ۵ میلیون تومان تعیین شده است فقط برای کاربران قبلی این سامانه ارائه می‌شود و فعلاً این وام به کاربران جدید تعلق نمی‌گیرد.

مبلغ اقساط در سایت ایزی لند به شکل خودکار محاسبه می‌شود که در واقع شما با درج مبلغ دریافتی و مدت زمان بازپرداختی که انتخاب کرده‌اید می‌توانید مبلغ اقساط خود را مشاهده کنید.

محاسبه وام ایزی پی

مبلغ سود و بازه زمانی بازپرداخت اعتبار ایزی‌پی

  • سود در نظر گرفته شده برای تمام وام‌ها ۲۲ درصد به علاوه‌ی کارمزد ایزی پی است، این سود بر اساس مبلغ دریافتی و مدت دوره بازپرداخت تفاوت دارد.
  •  مدت بازپرداخت ایزی پی در آخرین به روز رسانی برابر با ۶، ۱۲ و ۱۸ ماه است که می‌توانید بر اساس شرایط خود یکی را انتخاب کنید‌. توجه داشته باشید که باز پرداخت ۲۴ ماهه به تازگی از این سامانه حذف شده است.
  • اگر به جای چک بخواهید سفته بگذارید در پایان پرداخت اقساط باید مبلغی حدود ۲۰۰ هزار تومان بیشتر از آن دوتای دیگر پرداخت کنید.

به طور کلی بازپرداخت اولین قسط شما یک ماه بعد از تایید نهایی پرونده اقساطی شروع می‌شود و برای انجام آن باید به اپلیکیشن ایزی پی و به قسمت “بازپرداخت اقساط” بروید و قسط خود را به شکل آنلاین واریز کنید.

مراحل دریافت اعتبار وام ایزی پی

ثبت نام و در خواست اعتبار: لازم است اپلیکیشن ایزی پی را از طریق برنامه بازار، مایکت و … دانلود کنید و از طریق آن به قسمت خرید اقساطی بروید و درخواست خود را ثبت کنید. در این بخش باید اطلاعات فردی و محل سکونت خود را درج کنید، حواس‌تان باشد شماره موبایلی که ثبت می‌کنید باید به نام خودتان به عنوان متقاضی باشد.

انجام اعتبار سنجی و بررسی خوش حسابی: حالا نوبت این است که حساب شما از طریق سامانه اعتبارسنجی بررسی بشود. اعتبارسنجی به این صورت است که در سایت https://nics24.ir  تسهیلات دریافتی افراد از بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف بررسی می‌شود و در ادامه با توجه به چگونگی پرداخت اقساط و عدم چک‌های برگشتی، امتیاز و رتبه اعتباری فرد متقاضی تعیین می‌‌شود.

بارگذاری  مدارک: این مرحله را براساس راهنمای تکمیل و بارگذاری انجام بدهید، در واقع مدارک شما مورد بررسی کارشناسان ایزی پی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، آدرسی برای‌تان پیامک می‌شود که باید مدارک خود را از طریق پست به آن آدرس ارسال کنید.

تایید نهایی و شروع خرید: در نهایت مبلغ اعتبار درخواستی شما در کیف اقساطی ایزی پی واریز می‌شود و شما می‌توانید با این اعتبار مالی از فروشگاه‌‌های داخل بازارچه خرید خود را انجام بدهید.

نکته: بعد از تسویه‌ی کامل و بسته شدن پرونده‌ی وام ایزی پی می‌توانید در اپلیکشین درخواست عودت ضمانت خود را ثبت کنید تا در ادامه چک شما از طریق پست ارسال شود.

آیا مبلغ اعتبار ایزی پی قابل انتقال به حساب بانکی دیگر است؟

در حال حاضر امکان انتقال و نقد کردن اعتبار ایزی پی وجود ندارد و فقط می‌توانید از طریق آن از فروشگاه‌های مد نظر خرید کنید اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک این امکان میسر بشود تا بتوانید مانند وام‌های اعتباری دیگری مثل لندو کارت، قسطا کارت از طریق لینک انتقال مبلغ وام این فرایند را به راحتی انجام بدهید.

آیا اعتبار خرید ایزی پی جریمه دارد؟

ایزی پی در پایان هر دوره ماهانه طبق مبلغ استفاده شده، صورت‌‌حسابی شما را برابر با مبلغ خرج شده صادر و اطلاع‌رسانی می‌کند؛ البته به این صودت حساب هیچ سود یا کارمزدی اضافه نمی‌شود.

شما به عنوان دریافت کننده‌ی تسهیلات اعتبار خرید باید مقدار اعتبار استفاده شده در هر ماه را طبق صورت حسابی که برای‌تان صادر می‌شود در مهلت مقرر یعنی تا ۳ روز تسویه کنید. در غیر این صورت برای شما جریمه‌‌ای بر اساس میزان تاخیر یعنی (روزانه یک در هزار مبلغ بدهی) محاسبه و به صورت‌حساب‌تان اضافه می‌شود.

با اعتبار خرید ایزی پی از کدام فروشگاه‌ها می‌توان خرید کرد؟

تمام دریافت‌کنندگان اعتبار خرید ایزی پی می‌توانند به راحتی از فروشگاه‌های طرف قرارداد در بازارچه ایزی‌پی به صورت خرید مستقیم یا دریافت کد خرید خود را انجام بدهند.

برای دیدن فروشگاه می توانید به این لینک مراجعه کنید.‌

قابل ذکر است که فروشگاه‌های فیزیکی امکان استفاده از اسکن بارکد مخصوص فروشگاه در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ایزی‌پی وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت