صفر تا صد ایجاد لینک پرداخت در ایتا، ۶ مرحله ایجاد لینک پرداخت ایتا 

در این مقاله از سایت رایان‌پی می‌خواهیم نحوه ایجاد لینک پرداخت در ایتا را در 6 مرحله توضیح دهیم. پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

اگر بخواهید کانال‌ فروشگاهی خود را به لینک پرداخت ایتا در این پیام‌رسان مجهز کنید، راه آسانی در پیش دارید. به طور کلی فرقی نمی‌کند که شما در کدام پلتفرم کسب‌وکار اینترنتی دارید، از اینستاگرام گرفته تا پیام‌رسان ایتا. در هر صورت برای انجام هر چه بهتر پرداخت‌‌ها و افزایش فروش‌، ساخت لینک پرداخت اینترنتی یک ضرورت در کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

در این راستا پرداخت ایتا هم یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که در پیام‌رسان ایتا به کاربران خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. در واقع سامانه‌ پرداخت اینترنتی انجام فرآیندها و تراکنش‌های مالی را برای دارندگان فروشگاه‌های آنلاین هموار می‌کند و در این مسیر خدمات مهمی از جمله: ساخت لینک پرداخت، صدور فاکتور خرید، نمایش سبد خرید، دریافت اطلاعاتی مثل آدرس خریدار و مواردی از این دست را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.‌ اما این‌که دقیقاً لینک پرداخت ایتا چیست؟ ساخت لینک پرداخت در ایتا به چه صورت است و سوالاتی از این دست مطالبی هستند که در ادامه قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم.  

لینک پرداخت ایتا چیست؟ 

به طور کلی لینک پرداخت یا درگاه پرداخت اینترنتی بدون سایت یک آدرس الکترونیکی است که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در فروشگاه خود قرار بدهند و در ادامه مشتری بعد از انتخاب کالا یا خدمات مد نظرش، با لمس لینک وارد صفحه پرداخت بشود و مبلغ را واریز کند. با توجه به این تعریف کلی، لینک پرداخت در ایتا هم یک آدرس الکترونیکی است که از طریق خدمات پرداخت ایتا در اختیار شما به عنوان صاحب فروشگاه‌ اینترنتی قرار می‌گیرد. به این ترتیب پولی که مشتری از طریق لینک واریز می‌کند اول به کیف پول ایتا و به دنبال آن به حساب بانکی‌تان واریز می‌شود.

لازم به ذکر است برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با پلتفرم‌های دیگر مثل تلگرام یا اینستاگرام شما می‌توانید از طریق شرکت‌های پرداخت‌یار اقدام به دریافت خدمات پرداخت آنلاین کنید. به طور مثال برای داشتن درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام می‌توانید به سایت یکی از شرکت‌های پرداخت‌یار مراجعه کنید و با احراز هویت و طی مراحل مشخص شده، درگاه بدون سایت یا همان لینک پرداخت خود را دریافت کنید. 

لینک پرداخت ایتا چیست؟

مراحل ساخت لینک پرداخت در ایتا 

1. ایجاد حساب کاربری و به روزرسانی برنامه: حساب کاربری خود را بسازید. برنامه را به‌روزرسانی کنید و مطمئن بشوید که آخرین ورژن را نصب کرده‌اید.

۲. ساخت کانال فروشگاهی و ایجاد پست‌ محصولات: کانال فروشگاهی خود را از طریق برنامه ایجاد کنید و پست مربوط به کالا یا خدمات‌تان را بسازید. اگر از قبل کانال داشته باشید، دیگر نیاز به ایجاد مجدد پست‌ برای محصولات قبلی نخواهید داشت. در این حالت می‌توانید روی پست‌های قبلی ضربه بزنید و لینک را روی این پست‌ها هم ایجاد کنید.

۳. انتخاب درخواست پرداخت: بعد از انتخاب پست در منوی باز شده گزینه‌ی “درخواست پرداخت” را انتخاب کنید تا وارد صفحه‌ی جدید شوید. 

انتخاب نوع درخواست

۴. اگر گزینه‌ی اول “واریز من” را انتخاب کنید، لینک محدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد. 

با انتخاب گزینه‌ی دوم “لینک پرداخت عمومی”  لینکی که ایجاد می‌شود عمومی خواهد بود و نسبت به گزینه‌ی اول، افراد بیشتری را پشتیبانی خواهد کرد. 

اما بهترین انتخاب گزینه‌‌‌ی سوم ” لینک پرداخت (محصول)” است؛ چراکه با استفاده از گزینه‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد به راحتی می‌توانید فرم پرداخت کاملی را در اختیار مشتریان خود قرار بدهید.

۵. تکمیل صفحه‌‌ مرتبط به” لینک پرداخت محصول”: با انتخاب گزینه‌ی سوم وارد صفحه‌ای خواهید شد که هر کدام از گزینه‌ها را می‌توانید با توجه به محصولات و خدمات‌تان تکمیل کنید که شامل: عنوان محصول، مبلغ، تعداد کل محصول، مدت اعتبار و انواع است. در صورت نیاز این امکان را دارید که  توضیحات لازم مثل سایز، رنگ یا هر مورد دیگری را هم در کادر مشخص شده درج کنید. 

 نکته: توجه داشته باشید برای تکمیل قسمت “تعیین گروه پستی” نیاز است ابتدا اقدام به ایجاد گروه پستی کنید. برای این منظور در صفحه‌ی اول ایتا از طریق سه خط منوی همبرگر شکل در گوشه‌ی برنامه وارد “خدمات ایتا” بشوید؛ سپس از گزینه‌ی تنظیمات ” ایجاد گروه پستی جدید” را انتخاب کنید و در ادامه با توجه به تخفیف مد نظر خود و هزینه‌‌‌ی پست به شهرهای مختلف، این قسمت را تکمیل کنید. تیک مربوط به “دریافت آدرس از کاربر” را هم فعال نمایید و در نهایت گزینه‌ی “ایجاد” را بزنید. 

ایجاد گروه پستی

۶. اضافه شدن لینک به پست کانال: در نهایت بعد از تکمیل گزینه‌ها، لینک پرداخت شما ساخته و به پست مد نظرتان اضافه می‌شود. 

به این ترتیب مشتری با انتخاب لینک وارد صفحه‌ای می‌شود که باید اطلاعات لازم را درج کند و در ادامه خرید خود را با اطمینان انجام بدهد. توجه داشته باشید بعد از تکمیل فرایند خرید یک پیام برای فروشنده و یک پیام برای خریدار در برنامه ارسال خواهد شد. 

نکات مهم لینک پرداخت در ایتا 

  1.  احراز هویت در ایتا: نکته‌ی اساسی در ساخت لینک پرداخت در ایتا، احراز هویت است. برای این‌که مشتری با خیال آسوده اقدام به خرید کند می‌توانید با ورود به خدمات ایتا> تنظیمات> احراز هویت وارد لینک مربوط بشوید و مراحل مشخص شده را طی کنید. در این مراحل بعد از ثبت نام اولیه باید مدرک شناسایی مشخص شده را برای احراز هویت بارگزاری کنید که شامل تصویر روی شناسنامه یا کارت ملی است. در صورت لزوم احتمالاً سامانه از شما یک تصویر سلفی با در دست داشتن کارت ملی را درخواست کند. در آخر سامانه بعد از بررسی یک پیام تاییدیه ارسال می‌کند. 
  2. تست لینک: برای اطمینان بیشتر بعد از ایجاد لینک بهتر است با یک اکانت دیگر وارد کانال بشوید و روی لینک ضربه بزنید. در ادامه بررسی کنید که تمام مواردی که وارد کرده بودید فعال شده باشند؛ از طرفی یک خرید تستی انجام بدهید. در صورت هر‌گونه اختلال می‌توانید با پشتیبانی ایتا تماس بگیرید. 

احراز هویت در ساخت لینک پرداخت ایتا

هزینه ایجاد لینک پرداخت در ایتا 

طبق قوانین پیام‌رسان ایتا در حال حاضر این پیام‌رسان از پرداخت‌های مشتریان با ایتا فقط دو درصد برداشت می‌کند. یعنی وقتی که مدیر کانال بخواهد پول واریز شده را از کیف پول ایتا به حساب بانکی خود منتقل کند، دو درصد کسر می‌شود. دقت کنید ایتا از انتقال پول بین اعضا هیچ درصدی را برداشت نمی‌کند. 

کلام نهایی

صاحبان کانال‌ها و فروشگاه‌های آنلاین در پیام‌رسان‌های مختلف همیشه به دنبال راحت‌ترین راه برای پرداخت‌ها و انجام تراکنش‌ها هستند. بهترین روش هم در این زمینه استفاده از  لینک پرداخت اینترنتی است که در حال حاضر این قابلیت در پیام‌رسان ایتا هم ارائه می‌شود. از این جهت ما در این مقاله به طور کامل به شرح لینک پرداخت ایتا و مراحل ساخت لینک پرداخت در ایتا پرداختیم.  

3 دیدگاه دربارهٔ «صفر تا صد ایجاد لینک پرداخت در ایتا، ۶ مرحله ایجاد لینک پرداخت ایتا »

  1. حبیب سهرابی

    سلام.
    دستت درد نکنه. فقط یه سوال: چه وقتی پول میاد تو کیف پول ما؟ و برداشت در همون لحظه از کیف پول انجام میشه یا نه؟ مثلاً یه نفر یه چیزی از ما میخره ۵۰۰ تومن و پول را پرداخت میکند، آیا این پول همون لحظه میاد تو کیف پول من ؟ بعد از اینکه اومد و من خواستم به حسابم واریز بشه ، آنوقت چقدر طول میکشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت