بهترین ابزارهای شبکه اجتماعی برای تحلیل، رصد و پایش

شک نکنید برای این‌که بتوانید از سایت‌ها یا برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید باید از بهترین ابزارهای شبکه اجتماعی برای رصد و تحلیل استفاده کنید. در حقیقت نظارت بر رسانه‌های اجتماعی به معنای گوش دادن به علائم آن‌هاست. باید گوش‌های‌تان را به ابزارهایی مجهز کنید که بتوانید با کمک آن‌ها به ردیابی جزئیات کلمات کلیدی، هشتگ‌ها، url ها، پروفایل‌ها، نرخ تعامل ، رفتار مشتری و … بپردازید. این‌که بتوانید روی هر پلتفرمی که فعالیت دارید و کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید تمرکز بهتری در مکالمات و تعاملات با مشتریان و مخاطبین داشته باشید نیازمند تجزیه و تحلیل اصولی است. از این جهت در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین ابزارهای شنیدن سوشال مدیا بپردازیم.  

Hootsuite (هوت سوئیت)

اگر چندین حساب را در پلتفرم‌های مختلف مدیریت می‌کنید، باید یک حساب Hootsuite داشته باشید. فرقی نمی‌کند که یک صفحه دارید یا مدیر گروه هستید، مهم نیست که از چند حساب‌ یا پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، هوت سوئیت امکانی را ایجاد می‌کند تا هر صفحه یا نمایه‌ای را برای وردپرس، اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک و دیگر پلتفرم‌های موجود از یک محل داشبورد HootSuite ، برنامه‌ریزی و ارسال کنید.

برای استفاده از این ابزار باید یک حساب کاربری بسازید، بعد از ثبت‌نام یک داشبورد با زبانه‌های مختلف برای‌تان ایجاد می‌شود که تمام پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما را به برنامه‌ی  HootSuite وصل می‌کند.

ابزار شبکه اجتماعی hootsuite

قابل ذکر است که برای این ابزار دو طرح مختلف وجود دارد:

در ابتدا می‌توانید با حساب‌های رایگان شروع کنید. اما برای یک سری مشاغل، حساب رایگان محدودیت‌های خاصی دارد که شما را ملزم به خرید حساب پریمیوم می‌کند.

وب سایت : https://hootsuite.com

Google Alerts ( گوگل آلرت)

به زبان ساده این ابزار کمک می‌کند وقتی شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌‌کنید، هر مطلب جدیدی را که در مورد آن عبارت به هر وب‌سایتی اضافه می‌شود هم پیش رویتان قرار بگیرد. با این ابزار می‌توانید برای دریافت اعلان‌ها، نام کسب و کار یا نام وبلاگ خود ثبت نام کنید‌ سرویس به شما می‌گوید که آن عبارت و نام خاص اخیراً کجا ذکر شده است.

باید بگوییم که اگر خلاق باشید، ایده‌های زیادی برای استفاده مؤثر از Google Alert وجود دارد. به عنوان مثال، Google Alerts می‌تواند در صورت هک شدن وب سایت به شما اطلاع بدهد، اما باید چند جمله برای آن تعریف کنید.‌ به علاوه این ابزار برای بازاریابی محتوا یا تبلیغ محصولات و خدمات هم کاربرد دارد.

وب سایت : https://www.google.com/alerts

Iconosquare

قطعاً می‌دانید که یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها به‌خصوص در ایران برنامه‌ اینستاگرام است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در آن فعال هستند‌. در این برنامه با توجه به رقابت سنگینی که وجود دارد از منظر تجاری، لازم است پیشرفت خود را پیگیری کنید، این پیگیری که شامل بررسی، آنالیز و مدیریت صفحه‌ است دقیقاً همان کاری‌ست که Iconosquare انجام می‌دهد.

این ابزار که “ابزار گزارش اینستاگرام” هم نامیده می‌شود، نمودارهایی را مبنی بر رشد فالوورهای شما، تعداد لایک، میانگین تعداد کامنت‌ها، بیشترین تعداد لایک عکس و غیره را نشان می‌دهد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که به ارائه‌ی اطلاعات و محتوای جذاب و مناسب در اینستاگرام بپردازید؛ چراکه Iconosquare تمام این عناصر را برای شما تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

ابزارهای شبکه اجتماعی

Iconosquare امکانات خود را به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

وب سایت : https://pro.iconosquare.com

ابزارهای شبکه اجتماعی BuzzSumo ( بازسومو)

بازاریابی محتوا بهترین راه برای دیده شدن در فضای رسانه‌ها است. در این میان تا وقتی شما محتوای با کیفیتی برای به اشتراک گذاشتن نداشته باشید، صدای کسب‌وکار و برندتان شنیده نخواهد شد. 

 یادتان باشد شما نمی‌توانید همیشه با محتوایی که در نظر دارید همه‌ی مخاطبین با هدف‌های مختلف را جذب کنید. برای این منظور باید بازار هدف را تجزیه و تحلیل کنید و متوجه بشوید که در‌ سناریوی فعلی برند شما چه چیزی در حال پیشرفت است.‌ درست در این نقطه بازسومو می‌تواند شما را در انتخاب عنوان و کلید واژه کمک کند تا در سرچ گوگل و شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شوید. 

این ابزار از طریق اسکن شبکه‌های اجتماعی و با در اختیار قرار دادن فیلتر های جست‌وجو امکان تجزیه و تحلیل محتوا را برای کاربران خود فراهم می‌کند و امکانات خوبی از جمله موارد زیر را داراست

  1. فهم محتوا: بازسومو در بین وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو می‌کند تا مشخص کند دغدغه‌ی کاربران چیست و چه موضوعاتی را که دنبال می‌کنند و به دنبال آن شما بتوانید با اطلاعات به دست امده محتوای درستی را تولید کنید.‌ 
  2. امکان هشدار: Buzzsumo زمانی که برای کلمات کلیدی مورد نیازتان محتوای جدیدی پیدا شد به شما اطلاع می‌دهد. به این ترتیب شما با دانستن این‌که چه کسی، در کجا پست منتشر کرده و با ارزیابی اطلاعات به دست آمده با برنامه‌ریزی بهتری به تولید محتوا بپردازید. 
  3. اطلاعات اینفلوئنسرها: با این قابلیت متوجه خواهید شد چه کسانی بیشترین سهم را در انتشار محتوا دارند.
  4. آنالیز رقبا: با این ابزار می‌توانید به تجزیه و تحلیل فعالیت رقبا بپردازید. به طور مثال بهترین یا بدترین عملکرد محتوایی آن‌ها را بشناسید، متوجه بشوید چه کلمات کلیدی‌ای جست‌وجو کرده‌اند، نویسندگان محتوای‌ ان‌ها چه کسانی هستند و … 

وب سایت : http://buzzsumo.com

Buffer (بافر)

یکی از مطرح‌تدین ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی است که با کمک آن می‌توانید محتوای تولید شده را از یک داشبورد با کاربری آسان، برای پلتفرم‌های مختلف از جمله توییتر، اینستاگرام، لینکدین، فیس‌بوک، تیک‌تاک، گوگل بیزنس، ماستودون و پینترست برنامه‌ریزی و ارسال کنید.

ابزار رصد شبکه اجتماعی
  • بافر امکانی را ایجاد می‌کند که به صورت خودکار پست‌های شبکه‌های اجتماعی در زمان‌های از‌ پیش‌ تعیین‌ شده منتشر شوند.
  • بافر آنالیز و گزارش‌دهی پیشرفته‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای نظارت و ردیابی عملکرد پلتفرم و مشاهده‌ی نتایج هفتگی یا ماهانه از آن استفاده کنید.
  • این ابزار از مرورگر و برنامه‌های تلفن همراه هم پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را با گوشی همراه ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

وب سایت : https://buffer.com

 BRAND24

اگر دلتان می‌خواهد بدانید که مردم در مورد برند شما چه نظری دارند و چه می‌گویند می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. یک ابزار برای تجزیه‌وتحلیل احساسات و نوع نگرش مخاطبین و مشتریان است که نشان می‌دهد گفتگوهای مختلف برای برند شما مثبت بوده یا منفی و یا حتی خنثی. با این فرآیند صاحبان کسب و کار تا درک دیگران، مخاطبان و رقبا را نسبت به محصول شما درک کنند. 

  • دارای نمودار حجم گفتگو است که به شما تغییرات حجم گفتگو را درباره‌ی موضوع خاصی را نشان می‌دهد.
  • برند۲۴ می‌تواند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، بلاگ‌ها، فروم‌ها و وبسایت‌های مختلف را رصد کند.
  • معمولاً پادکست‌ها، وبلاگ‌ها با برند ۲۴ ردیابی می‌شوند. با این فرآیند صاحبان کسب و کار تا درک دیگران، مخاطبان و رقبا را نسبت به محصول شما درک کنند. 

وب سایت : https://brand24.com

ManageFlitter (مدیریت فلیتر)

 اگر شما در توییتر فعالیت دارید باید بدانید که ManageFlitter یکی از بهترین ابزارهای نظارت بر توییتر است. در صورتی که بخواهید افراد را بر اساس معیار خاصی دنبال کنید، می توانید از ManageFlitter به عنوان یک ابزار جستجو برای این افراد در توییتر استفاده کنید.

  • با کمک این ابزار قادر هستید کاربران غیرفعال را پیدا و آنها را ردیابی کنید. در واقع داشتن یک حساب کاربری غیرفعال در لیست دنبال کنندگان هیچ فایده‌ای ندارد و این ابزار در چنین شرایطی برای کاربرانی ضروری است می‌خواهند حساب توییتر خود را با حذف حساب‌هایی که به مدت شش ماه غیرفعال بوده‌اند و به اصطلاح حساب مرده محسوب می‌شوند به راحتی پاک‌سازی کنند.
  • ManageFlitter مدیریت چندین حساب توییتری را آسان می‌کند.
  • می‌توانید زمانی را پیدا کنید که اکثر فالوورهایتان با هم ارتباط برقرار کنند.

درحال حاضر سرویس در دسترس نمی‌باشد.

وب سایت: https://manageflitter.com

Google Trends

 یکی از بهترین ابزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به علایق افراد به موضوعی است. کار ساده‌ای در پیش دارید: باید به Google Trends بروید، وارد حساب کاربری خود شوید، یک کلمه کلیدی را وارد کنید و Enter را فشار دهید. با این کار یک نمودار کامل دریافت خواهید کرد. این نمودار نشان دهنده‌‌ی علاقه‌ی افراد به آن کلمه کلیدی است که شما تایپ کرده‌اید. با کمک این ابزار صفحه‌ وبی در اختیار دارید که حاوی چندین فیلتر برای دریافت لیست بر اساس مناطق مختلف، مدت زمان، دسته‌بندی‌ها و انواع جستجو است. هنگامی که صفحه را به پایین اسکرول کنید، می‌توانید موضوعات مرتبط، پرس‌وجوها و فهرستی را بر اساس منطقه مشاهده کنید.

چیزی که Google Trends را به یکی از بهترین ردیاب‌های رسانه های اجتماعی تبدیل می کند، ویژگی مقایسه است.فرض کنید دو موضوع دارید در این حالت می‌توانید از Google Trends برای تعیین محبوبیت موضوع استفاده کنید.

وب سایت : https://www.google.com/trends

نیوزباکس

نیوز باکس یکی از بهترین ابزار ایرانی برای رصد شبکه‌های اجتماعی است. با NEWSBOX می‌توانید کلمات مهم و کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را در وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی پایش کند. ین ابزار پرطرفدار در تعریف یک کلمه کلیدی، حالت‌های مختلف نوشتاری آن کلمه از جمله بافاصله، با نیم‌فاصله و بدون فاصله را هم پیش روی‌تان قرار می‌دهد.

ابزارهای شبکه های اجتماعی
  •  از ویژگی‌های اصلی آن قیمت مناسب و تمرکز بر محتوای تولیدشده فارسی و همچنین کاربرد آسان است.
  • امکان پایش حساب توییتر ، کانال تلگرام و اینستاگرام را دارد. به راحتی به تلگرام وصل می‌شود و به‌صورت خودکار محتوای پنل شما را به کانال تلگرامی اختصاصی خودتان ارسال می‌کند. به‌این‌ترتیب نیازی ندارید برای دیدن پست‌ها و اخبار دریافت‌شده، به حساب کاربری خود در سایت یا اپلیکیشن بروید.
  • دارای اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ای‌او اس است. 

وب سایت : https://newsbx.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت