همه چیز درباره بن کارت + انتقال پول بن کارت به حساب دیگر

چقدر درباره بن کارت یا بن کارت الکترونیکی اطلاعات دارید؟ احتمالاً با شنیدن نام بن کارت در لحظه‌ی اول به یاد بن‌های کاغذی می‌افتید که افراد با ارائه‌ی آن‌ها از یک سری فروشگاه‌ها خرید می‌‌کنند، اما در چند سال اخیر با روی کار آمدن خدمات پرداخت آنلاین این بن‌ها در قالب کارت‌های فیزیکی و به صورت بن کارت الکترونیکی ارائه می‌شوند.

این کارت‌ها مقدار مبلغ مشخصی دارند که معمولاً سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان هدیه یا پاداش در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند و قابل شارژ هستند. اما این‌که دقیقاً بن کارت چیست؟ آیا امکان تبدیل به پول و نقد کردن بن کارت وجود دارد؟ روش انتقال پول از بن کارت به چه شکل است؟ و سوالاتی از این دست موضوعاتی هستند که در ادامه قصد داریم در ادامه به پاسخ آن‌ها بپردازیم.

بن‌ کارت یعنی چه؟

بن کارت‌ در واقع یک اعتبار مالی و شکل مدرن بن‌هایی است که در گذشته به‌صورت بن‌های کاغذی ارائه می‌شد، اما در حال حاضر بیشتر بانک‌ها آن را در قالب یک کارت مغناطیسی با امکان درج نام و بدون ارتباط با حساب صادر می‌کنند.

به احتمال زیاد نام بن کارت فروشگاه‌ها و بانک‌های مختلف مثل اتکا، اقتصاد نوین، بانک پارسیان ، بن کارت کتاب و امثال این‌ها به گوش‌تان خورده باشد. تمام این کارت‌های الکترونیکی قابلیت شارژ مجدد را دارند و شما بعد از دریافت آن می‌توانید از فروشگاه‌های طرف قرارداد تا سقف موجودی و حتی در چند نوبت خرید کنید و برای پرداخت مبالغ در دستگاه پوز کارت بکشید؛ همچنین با دریافت رمز یک‌بار مصرف از طریق خودپرداز بانک صادر کننده‌‌ی بن کارت می‌توانید از طریق درگاه پرداخت خرید اینترنتی مد نظرتان را انجام بدهید.

ماهیت اصلی این کارت‌ها مثل کارت هدیه، خرید کالا و خدمات است و شرکت‌ها و سازمان‌ها و در کل افراد حقوقی با هدف دادن پاداش و پرداخت مزایای غیرنقدی به کارمندان از آن استفاده می‌کنند.

موجودی بن کارت

سقف اعتبار و موجودی بن کارت محدودیت خاصی ندارد، در واقع به دلیل این‌که به نام شخص صادر می‌شود سازمان‌، موسسه‌‌‌ یا فرد حقوقی به عنوان درخواست‌کننده می‌تواند مقدار موجودی آن را با توجه به برنامه‌‌ و بودجه‌‌ی خود به دلخواه تعیین کند.

ویژگی‌ها و مزایای بن کارت‌‌

  1.  از طرف سازمان‌ها و شرکت‌ها یک بار برای کارکنان تابعه صادر می‌شوند.
  2. سازمان‌ها و در کل متقاضیان طبق برنامه‌ی خود می‌توانند فواصل زمانی برای بانک مشخص کنند تا کارت در آن زمان‌ها مجدد شارژ شود.
  3. با وجود رمز اختصاصی این امکان را به شما می‌دهند که به راحتی اقداماتی مانند اعلام مانده کارت، اعلام ۱۰ گردش آخر کارت، تغییر رمز کارت تغییر رمز اینترنتی کارت و پرداخت قبوض را انجام بدهید.
  4. دارندگان کارت می‌توانند موجودی خود را به دفعات و تا سقف آن خرج کنند.
  5. مقادیر شارژ قابل تعیین است.
  6. قابل استفاده در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و سایر مکان های تابعه و در واقع طرف قرارداد است.
  7.  امکان درج مشخصات فردی روی بن کارت‌ها وجود دارد.
  8. محدودیت خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت و دستگاه پوز 100 میلیون تومان برای هر کارت است.

جالب است بدانید این روزها استقبال از بن‌کارت‌ها نسبت به بن‌های کاغذی بسیار افزایش یافته است؛ چراکه معمولاً صدور و توزیع بن‌های کاغذی وقت گیر است، اما صدور و توزیع بن کارت‌های الکترونیکی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و مزیت صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی متقاضیان را به همراه دارد و از همه مهم‌تر از نظر امنیتی مثل کارت پول‌های الکترونیکی دیگر رمز اختصاصی دارند و قابلیت دریافت رمز دوم را مهیا کرده‌اند.

 تبدیل بن کارت به پول

بی مقدمه باید بگوییم که در حال حاضر امکان برداشت نقدی از این نوع کارت وجود ندارد. شما نمی‌توانید مبلغی از پول بن کارت را برداشت کنید، از طرفی محدویت‌ها باعث می‌شود عملیات انتقال پول به شکل روتین و مرسوم هم با بن‌کارت امکان‌پذیر نباشد، یعنی مثل سایر کارت‌های بانکی عضو شتاب نمی‌توانید عملیات کارت‌به‌کارت را انجام بدهید.

اما نگران نباشید؛ چراکه به تازگی روشی برای انتقال پول بن کارت به حساب دیگر میسر شده است که از طریق آن و با انجام مراحل ساده‌ای به راحتی می‌توانید در صورت نیاز تمام مبلغ یا مبلغ دلخواه را به حساب دیگرتان منتقل کنید و با این با کمک کارت دیگرتان پول نقد بگیرید. برای این منظور بیایید تا در ادامه به جزئیات این مراحل بپردازیم.

روش انتقال پول از بن کارت به حساب دیگر

همان‌طور که در مطلب قبل اشاره کردیم این نوع خدمات مالی و در کل کارت‌های اعتباری مانند سایر کارت‌های بانکی عضو شتاب قابلیت کارت‌به‌کارت ندارند، اما گاهی اوقات مثلاً شما به عنوان دارنده‌ی کارت بنا به شرایط خود شاید نیاز به تبدیل بن کارت به پول را داشته باشید و در کل بخواهید که مقداری از موجودی یا حتی تمام آن را به حساب دیگرتان واریز و در زمان دیگری استفاده کنید. برای این منظور شرکت پرداخت‌یار رایان پی با ارائه‌ی یک لینک معتبر شرایطی را مهیا کرده است که همین حالا می‌توانید با طی کردن مراحل زیر به‌راحتی اقدام به این کار کنید:

  1. لازم است از طریق خودپرداز بانک صادرکننده‌ رمز یک بار مصرف کارت خود را دریافت کنید.
  2. کافی است وارد لینک سبز رنگ بشوید و در صفحه‌‌ای که باز می‌شود مبلغ بن کارت، شماره شبای حسابی که قرار است مبلغ کارت به آن واریز شود، نام و نام خانوادگی و اطلاعات خواسته شده را با دقت درج کنید.
  3. بعد از تکمیل اطلاعات اولیه و ثبت آن شما وارد صفحه پرداخت می‌شوید. در این قسمت نیاز است اطلاعات بن کارت و رمز پویا را وارد کنید. در واقع با این‌کار شما در ظاهر یک خرید اینترنتی انجام می‌دهید تا در ادامه و به شکل تسویه‌ی روزانه پول کارت به حساب تان واریز شود‌.

توجه داشته باشید بعد از انجام این مراحل تسویه و در واقع واریز مبلغ به همان شماره شبایی انجام می‌شود که در لینک وارد کرده‌اید، تسویه به شکل روزانه است و پول شما روز بعد به حساب می‌نشیند.

نکته: این مراحل از طریق شرکت رایان پی در بستری امن انجام می‌شود؛ چراکه رایان‌پی مجوز پرداخت یاری از شاپرک را دارد و تمام فعالیت‌های آن تحت نطارت بانک مرکزی و شاپرک انجام می‌شود.

فرایند انتقال پول بن کارت به حساب دیگر و کارمزد آن

این عملیات به این ترتیب صورت می‌گیرد که ابتدا مبلغ درج شده برای کنترل و نظارت پول به حساب شاپرک و سپس به حساب رایان پی واریز می‌شود و در آخر بعد از کسر کارمزد به شماره شبای درخواست کننده منتقل می‌شود‌.

کارمزد انتقال پول بن کارت به حساب دیگر در این پروسه ۳ درصد + کارمزد شاپرک تا سقف ۴ هزار تومان انجام می‌شود.‌

تسویه به صورت روزانه است تا ساعت 19 روز بعد واریز می‌شود، در حال حاضر در روزهای تعطیل رسمی و پنج شنبه‌ها واریزی انجام نمی‌گردد.

 کدام بن کارت ها محبوب‌ تر هستند؟

این روزهای بانک‌های مختلفی برای توسعه‌ خدمات مالی و بانکی و کمک خریدهای غیر نقدی بهتر به عرضه‌ی انواع کارت‌های اعتباری از جمله بن‌ کارت می‌پردازند. در بین آن‌ها به جرئت می توانیم بگوییم که بانک ملی، بانک صادرات و همچنین بانک ملت جزو محبوب‌ها هستند که در زیر به معرفی و بررسی مزایا و ویژگی‌ هر کدام می‌پردازیم.

بن کارت محبوب

معرفی بن کارت بانک ملی

از بن کارت‌های پر طرفداری است که امکان خرید از فروشگاه‌‌ها با دستگاه پوز و خرید اینترنتی را برای دارندگان کارت مهیا می‌کند.‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها به راحتی می‌توانند توانند فرم‌های مربوط به درخواست بن کارت را تکمیل و به شعبه بانک ملی اعلام کنند و با توجه به تامین منابع مالی کارت‌ها اقدام به دریافت این خدمات بانکی نمایند.‌

مزایا

  • امکان خرید برای دارندگان کارت‌ها در تمام فروشگاه‌ها و مراکز مجهز به دستگاه پوز
  • امنیت بیشتر در عدم نیاز به حمل بن به صورت فیزیکی
  •  انجام تراکنش‌های مجاز در شعب و خودپرداز بانک ملی از جمله مانده‌گیری، پرداخت قبوض و تغییر رمز
  • ایجاد رضایت هر چه بیشتر کارکنان با عدم ایجاد محدودیت در مکان و نوع خریدها
  • توجه داشته باشید که در یک سری موارد خاص امکان برداشت نقدی کارت و محدود کردن بن کارت به گروهی از دستگاه‌های پوز وجود دارد

معرفی بن کارت ملت

بسیاری از سازمان‌های بزرگ به سراغ بن کارت ملت می‌روند. این بانک برای صدور بیش از ۵۰ فقره و پشتیبانی آن‌ها تا یک‌ سال، هزینه‌ای از سازمان‌ها و موسسه‌های متقاضی دریافت نمی‌کند. صدور کارت با مراجعه نماینده‌ی سازمان یا موسسه به هر یک از شعب بانک و با عقد قرارداد امکان پذیر است.

مزایا

  • امکان اتصال به کارت هوشمند سوخت
  • امکان پرداخت قبوض
  • دارندگان کارت در صورتی که از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید کنند به صورت آنی در قرعه کشی طرح‌های تشویقی این بانک (طرح هدیه ملت) قرار می‌گیرند
  • امکان دریافت خدمات اعلام مانده کارت، اعلام ده گردش آخر کارت، تغییر رمز کارت و همچنین تغییر رمز اینترنتی کارت از طریق خودپرداز بانک ملت
  • امکان خرج کردن موجودی کارت به دفعات و هر بار به مقدار دلخواه تا سقف موجودی کارت
  • امکان شارژ کارت به دست دارنده‌ی کارت از طریق شعب بانک ملت

بن کارت بانک صادرات/بن کارت سپهر

بن‌كارت سپهر خدمتی است توسط بانک صادرات ایران به به درخواست شركت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص در مبالغ معين و قابل تعريف صادر می‌شود.

مزایای بن کارت سپهر برای سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی

  • سهولت در اعطای كمك‌ها و مزایای غيرنقدی كاركنان
  • كاهش احتمال سوءاستفاده ناشی از خريد و فروش حواله‌ها و بن‌های غیرنقدی
  • قابليت درج آرم و نشان سازمان‌ متقاضی روی کارت

مزايای بن‌كارت سپهر برای دارندگان

  • قابل استفاده در تمام مراكز فروشگاهی مجهز به پايانه فروش pos بانک‌های عضو شتاب
  • پرداخت قبوض، عملیات تغییر رمز و
  • محفوظ ماندن مبلغ بن‌ كارت سپهر در صورت مفقود شدن و اعلام به موقع مفقودی کارت
  • ایجاد تنوع در خريد محصولات و خدمات قابل تهيه با بن‌كارت سپهر

و در آخر باید بگوییم که در این مطلب سعی کردیم به طور جامع به بررسی “بن کارت” بپردازیم. با مطالعه‌ی این مطلب امیدواریم در ارتباط با ویژگی‌های بن کارت، تبدیل به پول ، معرفی بانک‌های محبوب و … اطلاعات مفیدی کسب کنید و از همه مهم‌تر در صورت نیاز با گذراندن مراحل انتقال بن کارت به حساب دیگر که در این مطلب به آن پرداختیم، بتوانید مبلغ بن کارت خود را به شماره شبای حساب دیگر‌تان واریز کنید.

6 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره بن کارت + انتقال پول بن کارت به حساب دیگر»

  1. سلام خدا قوت واقعا کارتون درسته و گره از کار مردم باز میکنید خداوند خیرتون بده انشالله

  2. بن کارت شهروند چی؟ که برای بانک پاسارگاد هست و فقط در فروشگاه های شهروند می توان خرید انجام داد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

درخواست درگاه پرداخت